اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد

تدوین استانداردهای فاضلاب‎های انسانی و صنعتی در خلیج فارس

خبرگزاری فارس: معاون حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: استانداردهای فاضلاب‎های انسانی و صنعتی در خلیج فارس در حال تدوین است که بزودی ابلاغ می‎شود.

تدوین استانداردهای فاضلاب‎های انسانی و صنعتی در خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر حسن شیخ‌نیا ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیران کل محیط زیست استان بوشهر اظهار داشت: فرآیندهای این استانداردها که برای هدایت امور و تحقق برنامه‎ها است در دولت به سرانجام رسیده و هم اکنون در کمیسیون زیربنایی دولت است.

وی افزود: همچنین 25 دستورالعمل در حوزه دریا در حال تدوین است که بخشی از آنها ابلاغ شده و بخشی دیگر نیز در سال آینده ابلاغ می‎شود.

شیخ نیا تصریح کرد: لایروبی، جابه‌جایی مرجان‎ها، پرورش ماهی در قفس و کشتی‎های غرق شده از جمله این دستورالعمل‎هاست که تا پیش از این آیین‎نامه مدونی نداشته‌اند.

وی با اشاره به افزایش حقوق و مزایای کارکنان محیط زیست ظرف سه ماه اول سال آینده ادامه داد: حدود 40 درصد پست‌های این سازمان بدون تصدی است لذا استخدام و جذب نیرو در کنار تبدیل وضعیت‎ها هم در سال جاری و هم در سال آینده در دستور کار قرار گرفته است.

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست کشور یادآور شد: با توجه به ظرفیت‎های بالای استان بوشهر در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی باید به گونه‎ای برنامه‎ریزی و تلاش شود که در کنار استفاده از این ظرفیت‎ها در راستای دستیابی استان به جایگاه واقعی خود چالش‎های موجود در عرصه سلامت و محیط زیست به منظور تحقق توسعه پایدار نیز مرتفع شود.

وی اضافه کرد: سرریز شدن پساب‎های صنعتی و غیر صنعتی صنایع مستقر در جوار ساحل و دریا و تخریب و استحصال دریا مشکلاتی را در حوزه سلامت و محیط زیست در استان ایجاد کرده که رفع این مشکلات نیازمند برنامه‎ریزی اصولی است.

شیخ نیا تاکید کرد: تلاش ما این است با برنامه‎ریزی و اقدامات مناسب برای حفظ و ارتقای شاخص‎های سلامت و محیط زیست روند توسعه استان نیز همچنان شتابان ادامه یابد.

وی با بیان اینکه استقرار صنایع برنامه جامع می‎خواهد گفت: فرسودگی لوله‎های نفتی به ویژه در خارک مشکلاتی به همراه داشته است که با توجه به تعهدات وزارت نفت در سفرهای استانی رئیس جمهوری انتظار می‎رود با پیگیری این مصوبات تا مرحله اجرا دغدغه‎های موجود مرتفع شود.

شیخ نیا افزود: استان بوشهر علاوه بر برخورداری از دریا در حوزه طبیعی نیز از جایگاه ویژه‎ای برخوردار است و با توجه به وجود چهار منطقه حفاظت شده در این استان لازم است حوزه‌های حیاط وحش اثر طبیعی و ملی و شکار ممنوع مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی اظهار داشت: هم‎اکنون سرانه مورد تعهد در این حوزه در کشور 11 درصد است که این سرانه باید به 13 درصد افزایش یابد.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول