اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سنندج

هفتمین جشنواره موسیقی غرب کشور پایان یافت

خبرگزاری فارس: هفتمین جشنواره موسیقی غرب کشور پس از سه روز رقابت 13 گروه موسیقی به کار خود پایان داد.

هفتمین جشنواره موسیقی غرب کشور پایان یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج دبیر هفتمین جشنواره موسیقی غرب کشور در مراسم اختتامیه این جشنواره که در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، اظهار داشت: در این جشنواره 13 گروه موسیقی از استان‌های لرستان، ایلام، کرمانشاه، آذربایجان غربی و کردستان با هم به رقابت پرداختند.

قباد میمنت‌آبادی افزود: این جشنواره پس از سال‌ها تعطیلی دوباره احیا شد و با توجه به ظرفیت‌های منطقه در زمینه هنر موسیقی و غنای این هنر شاهد استقبال خوبی از مردم و هنرمندان در استان بودیم.

وی بیان داشت: از زمان اعلام فراخوان این جشنواره در مجموع 19 اثر موسیقی از پنج استان غرب کشور به دبیرخانه هفتمین جشنواره موسیقی غرب کشور ارسال شده که از میان آنها 13 اثر در این جشنواره توانستند شرکت داشته و با هم رقابت کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان خاطر نشان کرد: جلیل عندلیبی، راشد باباشهابی و بهرام ساعد از هنرمندان نامی استان داوری این دوره از جشنواره را بر عهده داشتند.

میمنت‌آبادی هدف از برگزاری این جشنواره را با توجه به ظرفیت‌های بالای کردستان در هنر زیبای موسیقی، تجدید میثاق هنرمندان موسیقی با آرمان‌های والای انقلاب اسلامی و بیعت با مقام معظم رهبری عنوان کرد.

وی به گروه‌های موسیقی شرکت کننده در این جشنواره اشاره کرد و بیان داشت: در این جشنواره گروه فجر از الشتر لرستان، هاژه موکریان از مهاباد، نوایی از خرم آباد، آبیدر از سنندج، ستیاوک از ارومیه، روچیار از کرمانشاه، مراد گورانی از سنندج، همنوا از بانه، تیام از کرمانشاه، سارال از دیواندره، آلا برز از صحنه استان کرمانشاه، سنقر از کرمانشاه و گروه سنه از سنندج شرکت داشتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افزود: این جشنواره به صورت گروه‌نوازی در دو شاخه محلی و سنتی کردی برگزار شد که در بخش محلی کردی آثار متناسب با ویژگی‌ها و سنت موسیقایی منطقه به ویژه سازهای محلی هستند.

میمنت‌آبادی از برگزاری جشنواره بین‌المللی گولان در سالروز سفر تاریخی و معنوی مقام معظم رهبری به کردستان خبر داد و اظهار داشت: همچنین نمایشگاه سراسری کتاب با برنامه‌های ویژه و تخفیف کتاب در سال آینده در کردستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول