اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پی درخواست مناظره اصناف با میراث فرهنگی عنوان شد

اصناف در مدیریت هتل‌ها ماده قانونی بیاورد/ با این بحث‌ها وقت‌ ادارات را نگیرید

خبرگزاری فارس: مسئول روابط عمومی میراث فرهنگی همدان در پی درخواست مناظره رئیس اصناف با رئیس میراث فرهنگی گفت: میراث فرهنگی به عنوان متولی پذیرایی و اقامتی در کشور معرفی شده و نباید با این بحث‌ها وقت ادارات را گرفت.

اصناف در مدیریت هتل‌ها ماده قانونی بیاورد/ با این بحث‌ها وقت‌ ادارات را نگیرید

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، با توجه به اینکه رئیس مجمع امور صنفی همدان خواستار مناظره با رئیس سازمان میراث فرهنگی استان در اداره و نظارت بر هتل‌ها شده بود، اسدالله بیات از ادامه این بحث امتناع و پاسخگویی آن را به روابط عمومی خود واگذار کرد.

غلامرضا یاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اظهارات رئیس مجمع امور صنفی مبنی بر اینکه هتل‌ها زیر نظر اصناف است، افزود: رئیس سازمان میراث فرهنگی همدان نمی‌خواهد در این موضوع وارد شود چرا که میراث فرهنگی نظرات خود را داده و پا را فراتر از قانون نمی‌گذارد.

وی با اشاره به تورم موجود در سطح بازار گفت: به نظر می‌رسد اصناف بهتر است به رفع این گونه مشکلات بپردازد.

مسئول روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی استان همدان ادامه داد: در حال حاضر به این دلیل که هتل‌ها زیر نظر میراث فرهنگی است دارای قیمت ثابتی هستند و ما برای رفاه حال مسافران افزایش قیمتی را اعمال نکردیم تا مردم دچار مشکل نشوند.

وی با بیان اینکه اگر از هر استانی بپرسید، سازمان میراث فرهنگی متولی هتل‌هاست، افزود: در حال حاضر نیروهایی که در هتل‌ها کار می‌کنند تحت نظارت ما هستند و آموزش‌هایی که هتلداران می‌بینند زیر نظر ما بوده و کنترل می‌شوند و اگر چنین نباشد، نمی‌توانند کار کنند.

یاری ادامه این بحث را موجب اتلاف وقت و انرژی ادارات دانست و گفت: ما وقت برای این بحث نمی‌گذاریم، چرا که در ایام حضور مسافران در استان‌ها، سازمان میراث فرهنگی به عنوان متولی پذیرایی و اقامتی کشور معرفی می‌شود.

وی بیان داشت: در ایام نوروز سازمان میراث فرهنگی در بازدید از اصناف مختلف نماینده دارد، که این بازدید در قانون نیز لحاظ شده است.

مسئول روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی استان همدان با اشاره به اینکه اگر اصناف به ماده قانونی اشاره کند، ما نیز بر آن اتکا می‌کنیم، افزود: اگر بحث خدمتگزاری در کشور مطرح است، با این بحث‌ها وقت ادارات دولتی را نباید گرفت و اصناف باید در خدمات‌رسانی به مردم و رفع مسائلی چون تورم و بی‌کیفیتی کالا توجه داشته باشد.

وی ادامه داد: مواد قانونی باید در راستای مدیریت هتل‌ها ذکر شود چرا که تا قانون گفته نشود، مناظره معنا ندارد و ما هیچ بحثی با اصناف نداریم و در این راستا اگر لازم باشد این موضوع را با معاون استاندار و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور در میان می‌گذاریم و وظیفه قانونی خود را انجام می‌دهیم.

یاری اضافه کرد: اگر اصناف راست می‌گوید ماده قانونی بیاورد و اگر غیر از این است پیگیری کند، قانون می‌گوید که میراث فرهنگی نظارت بر هتل‌ها را دارد، ما کار قانونی را دنبال می‌کنیم زیرا ضمن اینکه خواهان ایجاد همدلی در کشور هستیم، با کسی نیز جنگ نداریم.

انتهای پیام/خ۱۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول