اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بازدید معاون میراث فرهنگی کشور تصویب شد

نمایندگی میراث فرهنگی دامغان به اداره ارتقا می‏یابد

خبرگزاری فارس: ارتقای نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دامغان به اداره در بازدید معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور مورد تصویب قرار گرفت.

نمایندگی میراث فرهنگی دامغان به اداره ارتقا می‏یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان مسعود علویان‏صدر ظهر امروز پس از بازدید از میراث فرهنگی شهرستان دامغان، در نشست مشترکی با حضور مسئولان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان شرکت کرد.

در این نشست مشترک که در دفتر فرماندار دامغان برگزار شد، گذشته از معاون میراث فرهنگی کشور و هیئت همراه وی که برای بررسی میزان اقدامات انجام شده در دامغان به این شهرستان سفر کرده‏اند، نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان نیز حضور داشتند.

به گزارش فارس؛ در این نشست تخصصی فرماندار دامغان و رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دامغان به بیان خواسته‏ها و انتظارات خود از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پرداختند و مشکلات و تنگناهای موجود در این شهرستان را مطرح و درباره آن گفت‏وگو کردند.

در پایان این نشست نیز مصوبات مهم و تاثیرگذاری در زمینه مرمت، حفظ و احیای آثار تاریخی در شهرستان دامغان به تصویب اعضای حاضر در جلسه رسید که بدون شک اجرای آنها در افزایش شمار گردشگرانی که از "شهر صد دروازه" دیدن خواهند کرد، بسیار موثر است.

در این مراسم در حضور معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، یکی از مصوبه‏های سفر  ریاست جمهوری به استان سمنان مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت و راهکارهای اجرای آن تایید شد.

این مصوبه، "ارتقای نمایندگی میراث فرهنگی دامغان به اداره" است که قرار شد با پیگیری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و مسئولان شهرستانی به سرعت به مرحله اجرا برسد.

در این زمینه مقرر شده است تا فرمانداری شهرستان دامغان نسبت به تحویل ساختمان اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان به میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دامغان اقدام کند تا یک هفته قبل از سفر فعالیت‏های لازم در این زمینه انجام شود.

همچنین در این جلسه با تصمیم حاضران مصوب شد تا در زمینه آزادسازی عرصه و حریم قلعه‏های "جزن" و "طاق" با پیش‏بینی و تامین معوض مناسب اقدامات لازم صورت گیرد.

در همین طرح تصمیم‏گیری شد تا فضای آزاد شده در شهرستان دامغان به فضای سبز تبدیل شود.

به گزارش فارس؛ مرمت قلعه‏های جزن و طاق نیز پس از تهیه طرح مرمت به همت معاونت میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور انجام می‏شود.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول