اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در سطح کشور صورت گرفت

راه‌اندازی سیستم امضا الکترونیک در پست قم

خبرگزاری فارس: مدیرکل پست استان قم گفت: سیستم امضا الکترونیک برای نخستین بار در سطح کشور از سوی اداره کل پست استان قم راه‌اندازی شد.

راه‌اندازی سیستم امضا الکترونیک در پست قم

محمد حسین رحیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به پیشرفت ارائه خدمات پستی استان قم در کشور اظهار کرد: شبکه پستی کشور و اداره‌کل پست استان قم به موازات توسعه IT و فن‌آوری اطلاعات در کشور و جهان نسبت به ارتقا سیستم خدمات‌رسانی خود در صدد استفاده از فن‌آوری اطلاعات است.

وی افزود: به منظور استفاده از سیستم‌های به روز اطلاعات و فن‌آوری IT به ویژه در شبکه توزیع استان قم، تمام موزعین استان قم مجهز به دستگاه  PDA به منظور  گرفتن امضا الکترونیک از گیرنده محصولات شده‌اند که تجهیز واحد توزیع اداره‌کل پست استان قم به این سیستم گامی دیگر در توسعه دولت الکترونیک به شمار می‌رود.

رحیمی ادامه داد: این سیستم به گونه‌ای است که به محض توزیع محصول و اخذ امضا الکترونیک بر روی دستگاه توسط گیرنده کالا، فرستنده محصول می‌تواند با مراجعه به سایت رهگیری و ورود به اطلاعات بارکد محصول خود امضای گیرنده را رویت کند.

مدیرکل پست استان قم تصریح کرد: در گذشته فرستنده کالا باید برای تایید ارسال و دریافت کالای خود به مقصد موردنظر به اداره کل پست مراجعه و فرم رهگیری را کامل می‌‌کرد که در این صورت بعد از گذشت 10 تا 15 روز در مرسولات عادی و 48 ساعت برای مرسولات پیشتاز پاسخ ارسال از مقصد به مبدا دریافت می‌شد.

 

* صرفه‌جویی در وقت و هزینه مزیت استفاده از سیستم امضا الکترونیک

وی اظهار داشت: با راه‌اندازی سیستم الکترونیک PDA علاوه بر صرفه‌‌جویی در وقت و هزینه هم برای مشتریان و هم برای شبکه پستی استان قم در بخش توزیع مرسولات پستی، در خصوص مصرف بیش از صد هزار برگه سبز کاغذ که به منظور اخذ امضا و ثبت‌های فیزیکی مورد استفاده قرار می‌گرفت، صرفه‌جویی شده است.

رحیمی خاطرنشان کرد: صرفه‌جویی در هزینه و مدت زمان اسکن برگه‌های ثبت اطلاعات و قرار دادن آن بر روی شبکه پستی، برق مصرفی دستگاه برای اسکن، نیروی انسانی و ... از دیگر مزیت‌های استفاده از سیستم PDA بوده که به صورت پایلوت برای نخستین بار در کشور در استان قم راه‌اندازی شده که امید است این طرح در سراسر کشور اجرایی شود.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول