اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کاندیدای جبهه متحد اصولگرایان:

حضور افراد غیرمتخصص در پست‌ها تاثیرگذاری را از بین برده است

خبرگزاری فارس: کاندیدای جبهه متحد اصولگرایان گفت: حضور افراد غیرمتخصص در پست‌های مختلف، تاثیرگذاری را از بین برده و با توجه به حساسیت بحث تخصص، باید مسئولان راه‌های ورود افراد غیرمتخصص را به تمام حوزه‌ها ببندند.

حضور افراد غیرمتخصص در پست‌ها تاثیرگذاری را از بین برده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام رحیم همزبان ظهر امروز در جمع مردم تبریز، اداره بخش‌های مهم و کلیدی کشور به روش سنتی و عدم جامع‌نگری مناسب را از مشکلات مدیریتی عنوان کرد و افزود: سال‌ها است که به‌عنوان استاد دانشگاه تدریس می‌کنم و از نزدیک شاهد مشکلات و دغدغه‌های جوانان هستم که از مهمترین این معضلات می‌توان به امر اشتغال اشاره کرد.

وی گفت: به این خاطر و با فکر هموار کردن زمینه اشتغال جوانان به ویژه جوانان با تحصیلات دانشگاهی، گام در این عرصه گذاشتم، همچنین اداره بخش‌های مهم و کلیدی کشور به روش سنتی و عدم جامع‌نگری مناسب، این بخش‌ها با مشکلات اساسی روبه‌رو است که امیدوارم در آینده نزدیک دست در دست هم این مسائل را به خوبی در زیر پرچم قانون و عدالت اسلامی حل کنیم.

همزبان، موضوع فرهنگ را از دیگر مشکلات جامعه نام برد و افزود: در بخش فرهنگ آن‌گونه که باید و شاید عمل نشده و استان آذربایجان‌شرقی نیز از این قاعده مستثنی نیست، این بخش دارای مشکلات فراوانی است که مهمترین و اصلی‌ترین علت‌های این امر ورود افراد غیرمتخصص به حوزه فرهنگ است.

کاندیدای جبهه متحد اصولگرایان تاکید کرد: در کشور ما دین مهمترین موضوع فرهنگ است و فرهنگ ما یک فرهنگ دینی است و موضوع فرهنگ دغدغه جدی در جامعه ما است و ذلت و عزت، پیشرفت و عقب‌ماندگی، متدین بودن و بی‌دین بودن، آزادی یا تحت سلطه بودن، ظلم‌ستیزی و انقلابی بودن هر جامعه ریشه در فرهنگ آن جامعه دارد و این جاست که موضوع فرهنگ مهم می‌شود.

وی گفت: اگر جامعه‌ای استقلال فرهنگی داشته باشد، قطعاً به استقلال سیاسی و اقتصادی دست می‌یابد ضمن اینکه خطر واقعی نه حمله نظامی دشمن است و نه وابستگی اقتصادی و سیاسی، بلکه خطر اصلی وابستگی فکری به اجانب است.

کاندیدای جبهه متحد اصولگرایان تاکید کرد: اگر ما وابستگی‌های اقتصادی، نظامی و سیاسی خود را قطع کنیم، اما از نظر فرهنگی همچنان وابسته باشیم، ارزشی ندارد و باز در معرض وابستگی‌های گوناگون قرار داریم.

وی افزود: امروز با توجه به اینکه مهمترین دغدغه ما موضوع فرهنگی است، تاکنون برای آن برنامه کاملی نداشتیم و نبود یک تعامل پویا در نظام برنامه‌های فرهنگی که پیوندی مناسب برای گذشته و آینده ما داشته باشد، از دلایل این عدم موفقیت است که هیچ زمان چنین نظامی نداشتیم و این مسئله یک چالش مدیریتی است.

کاندیدای جبهه متحد اصولگرایان افزود: در حوزه فرهنگ گاهی اوقات افراد مدیر بوده‌اند اما نظام برنامه‌های فرهنگی را به درستی نمی‌شناختند، در برخی موارد نیز مدیران اطلاعات لازم در زمینه فرهنگ را داشته اما در بحث مدیریت ضعیف بودند و گاهی نیز نه مدیر و نه فرهنگی بودند.

وی گفت: عدم وجود یک چشم‌انداز واحد در حوزه‌های فرهنگی از دیگر دلایل این ناکامی است و در حوزه‌های فرهنگی شاهد دیدگاه‌های متفاوت و سازمان‌های متعدد هستیم.

همزبان تصریح کرد: موضوع فرهنگ چیزی نیست که مخصوص یک حوزه یا یک گروه باشد بلکه در هر کاری که آغاز می‌شود، باید به مسائل فرهنگی آن نیز توجه شود، ضمیمه فرهنگی داشته باشد چرا که وقتی از مسائل فرهنگی غفلت شود، عدم موفقیت کار مورد نظر را به همراه دارد، حتی در مسائل اقتصادی، سیاسی و... صدق می‌کند و باید از کارشناسان فرهنگی استفاده کرد.

وی، عمده‌ترین مشکلات کشور را ورود افراد غیرمتخصص به حوزه‌های تخصصی عنوان کرد و افزود: مشکل بزرگی که در جامعه داریم این است که افراد گمانشان این است که مدیریت علمی و تخصصی نیست و هر کسی می‌تواند راه نفوذ در آن را پیدا کند. 

کاندیدای جبهه متحد اصولگرایان گفت: مشکل عمده‌ا‌ی که در این زمینه به وجود می‌آید، فقدان تاثیرگذاری افراد غیرمتخصص به خصوص حوزه فرهنگ و دیگر حوزه‌ها در جامعه است که این مقوله ابزار بسیار موثر و مهم در هر جامعه‌ای محسوب می‌شوند که اگر در دست افراد شایسته و لایق نباشد، مشکلاتی را به وجود می‌آورد و این در حالی است که در حال حاضر عدم تاثیرگذاری این موضوع در جامعه آنقدر آشکار است که نیاز به توضیح ندارد.

کاندیدای جبهه متحد اصولگرایان تصریح کرد: وجود و حضور افراد غیرمتخصص در پست‌های مختلف جامعه، تاثیرگذاری را از بین برده و با توجه به حساسیت بحث تخصص، به نظر من راه‌حل این موضوع آن است که مسئولان راه‌های ورود افراد غیرمتخصص را به تمام حوزه‌ها ببندند و در هر پست از افراد متخصص و کاردان استفاده شود. 

انتهای پیام/ح10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول