اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام‌نور تالش خبر داد:

اجرای طرح پوشش اسلامی در دانشگاه پیام‌نور تالش

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام‌نور تالش از اجرای طرح پوشش اسلامی برای صیانت از حجاب و عفاف در دانشگاه از آغاز سال تحصیلی جدید در این واحد خبر داد.

اجرای طرح پوشش اسلامی در دانشگاه پیام‌نور تالش
به گزارش خبرگزاری فارس از تالش، سیدحامد هاشمی بعد از ظهر امروز در جمع مسئولان اداره‌ها و نهادهای این شهرستان اظهار داشت: ارتقای سطح علمی و پژوهشی این مرکز با تعامل و همکاری اعضای هیئت‌علمی، اساتید و مدیران استانی دانشگاه در حال پیگیری است. 
وی کیفیت آموزشی و پژوهشی در دانشگاه را متاثر از عوامل مختلفی نظیر بودجه و اعتبارات آنها و امکانات و تسهیلات مورد نیاز دانست و افزود: حوزه پژوهشی با انجام امور خدمات مربوطه تحقیقات و تشویق استادان مجرب به تحقیق و پژوهش زمینه را برای شکوفایی علوم و فنون فراهم میکند.
رئیس دانشگاه پیام‌نور تالش مقوله پژوهش را حلقه ارتباطی بین صنعت و دانشگاه عنوان کرد و گفت: در جوامع امروزی دولت‌ها میتوانند این حلقه ارتباطی را محکم‌تر از گذشته کنند.
وی با بیان اینکه هنوز در کشور ما ارتباط پژوهشی خوبی بین بخش صنعت و دانشگاه به وجود نیامده است، خاطرنشان کرد: در عمل اعتماد لازم بین این دو به صورت عمقی شکل نگرفته است ولی در دولت نهم و دهم شاهد جهش چشمگیر و احیای این حوزه ارتباطی هستیم.
هاشمی مشکل تحقیقات کشور را در زمینه ارتباط آن با صنعت عنوان کرد و افزود: باید برای گسترش تحقیقات به صنعت دانش‌محور بومی بیش از پیش توجه شود.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه پیام‌نور در حال سرمایه‌گذاری و پیشرفت در زمینه پژوهش است، بیان داشت: باید در سال جهاد اقتصادی دانشگاه پیام‌نور را در این زمینه حمایت کرد. 
 این مسئول با بیان اینکه دانشگاه پیام‌نور با گسترش تحصیلات شهامت و جسارت خود را برای توسعه در زمینه پژوهش‌ها نشان داده است، تصریح کرد: نیروی انسانی کارآزموده مورد نیاز برای انجام تحقیقات یکی از اصلیترین موارد مورد نیاز پژوهش است و ما با گسترش مقاطع تحصیلات در دولت نهم و دهم توانسته‌ایم شرایط لازم را در این زمینه فراهم کنیم.
هاشمی یادآور شد: آمارهای کمی و کیفی بخش پژوهش به خوبی نشان میدهد که یک کشور به کدام سمت میرود و چه افق‌هایی را پیش رو دارد.
به گفته وی، بدون پژوهش هیچ کشوری قادر به شناسایی و حل مشکلات و چالش‌های موجود در راستای توسعه و پیشرفت نیست.
استاد دانشگاه‌های تالش با اشاره به اینکه در دانشگاه پیام‌نور طی سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به امر پژوهش معطوف شده است، اذعان داشت: افزایش کمی دانشگاه جای خود را به ارتقای کیفی داده و روند فعالیت‌های پژوهشی در این دانشگاه سیر صعودی داشته است. 
وی تصریح کرد: دانشگاه پیام نور در توسعه علم و فناوری و فعالیت‌های علمی و پژوهشی جایگاه رفیعی را برای کشور رقم زده است و باید با حمایت‌های لازم در این مسیر بیش از پیش گام برداریم. 
  
*اجرای طرح پوشش اسلامی در پیام‌نور تالش 
هاشمی در ادامه با اشاره به اجرای طرح پوشش اسلامی برای صیانت از حجاب و عفاف در دانشگاه متذکر شد: این طرح با به‌کارگیری دانشجویان خواهر و برادر فعال فرهنگی از آغاز سال تحصیلی جدید اجرا میشود. 
وی برگزاری نشست‌های حجاب و عفاف، نمایشگاه حجاب و توزیع بروشورهایی با موضوع حجاب و اهمیت آن در دانشگاه را از فعالیت‌هایی برشمرد که در آغاز سال تحصیلی جدید در این واحد اجرایی میشود. 
رئیس دانشگاه پیام‌‌نور تالش از چادر به عنوان نوع پوشش و خصیصه خاص زنان ایرانی نام برد و ابراز داشت: با توجه به تأسی زنان کشورهایی که در حال انقلاب هستند از زنان ایرانی، استکبار به دنبال از بین بردن چادر به عنوان نماد زنان ایرانی است. 
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول