اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل ارشاد هرمزگان از محققان خواست

ارائه راهکارهای نوین برای ترغیب جوانان به حجاب

خبرگزاری فارس: مدیر کل فرهنگ و ارشاداسلامی هرمزگان گفت: محققان و پژوهشگران سعی کنند در تحقیقات خود راهکارهای نوین و فرهنگی را برای ترغیب جوانان به رعایت پوشش اسلامی و به‌جای آوردن واجبات دین ارائه کنند.

ارائه راهکارهای نوین برای ترغیب جوانان به حجاب
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام و‌المسلمین علی مریدی‌زاده عصر امروز در نشست اطلاع‌‌رسانی"فراخوان پژوهشی نماز، عفاف و حجاب در هرمزگان" اظهار داشت: از تمام‌ اساتید، متفکران، اندیشمندان، دانشجویان و دانش‌پژوهان حوزوی، محققان، کارشناسان، فرهنگیان، هنرمندان و سایر اقشار در راستای مشارکت در این طرح دعوت می‌کنیم.
وی با بیان اینکه مطمئن هستیم هر‌گاه بخش نخبه و آگاه جامعه پای در میدان عمل بگذارد نتایج بسیار بزرگی حاصل خواهد شد، افزود: به منظور شناسایی و تحقق قابلیت‌های بالقوه پژوهش و فعال ساختن زمینه‌های تحقیق و پژوهش، این اداره کل اقدام به اعلام فراخوان پژوهشی با موضوعات نماز، عفاف و حجاب و آسیب‌های اجتماعی کرده است.
به گفته مدیر کل فرهنگ و ارشاداسلامی هرمزگان اقامه مستمر، مداوم و صحیح نماز و رعایت حجاب و پوشش اسلامی می‌تواند از آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه به شدت بکاهد.
مریدی‌زاده اضافه کرد: انتظار این است محققان و پژوهشگران سعی کنند در تحقیقات خود راهکارهای نوین و فرهنگی را برای ترغیب جوانان به رعایت پوشش اسلامی و به‌جای آوردن واجبات دین ارائه کنند.
وی افزود: یکی از بهترین روش‌های آشنا کردن مردم با مسائل و موضوعات مختلف پیرامون نماز و هم‌چنین آگاه کردن خانواده‌ها از فواید حجاب و پوشش اسلامی ارائه تحقیقات علمی و مبتنی بر واقعیات اجتماعی است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاداسلامی هرمزگان در ادامه به ارائه موضوعات مدنظر در بخش آسیب‌شناسی پرداخت و خاطر نشان کرد: نقش مهاجرت در تنوع فرهنگی شهر بندرعباس، عوامل فرهنگی شکل‌گیری تضادهای اجتماعی هرمزگان، وضعیت فرهنگی اجتماعی گروه‌های اجتماعی هرمزگان، مقایسه شاخص‌های فرهنگی هنری استان و کشور، گرایش‌های جوانان و نوجوانان به کانون‌های فرهنگی هنری، آسیب شناسی فعالیت مراکز فرهنگی هنری، خانواده و راه‌های پیشگیری یا مقابله با مشکلات اجتماعی و انتظارات و مطالبات فرهنگی شهروندان از اولویت‌های مورد نظر در بخش آسیب‌شناسی اجتماعی است.
مریدی‌زاده با اشاره به سابقه برنامه‌هایی همانند پژوهش‌ها و تحقیقات دینی در هرمزگان‌ تصریح کرد: تاکنون تجربه نشان داده است که مردم این استان در این بخش استقبال قابل‌ توجهی از موضوعات را با حضور گسترده و پویای خود داشته‌اند.
انتهای پیام/ش20/و4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول