اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس امور صنفی جیرفت:

رعایت پوشش اسلامی فروشندگان واحدهای صنفی الزامی است

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع امور صنفی جیرفت گفت: رعایت پوشش اسلامی توسط فروشندگان واحدهای صنفی الزامی است و در این زمینه تذکراتی داده شده است.

رعایت پوشش اسلامی فروشندگان واحدهای صنفی الزامی است
علی میرکهنوج امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت با بیان اینکه نقش اصناف در دفاع از ولایت مطلقه فقیه بر هیچ کس پوشیده نیست، اظهار داشت: حضور اصناف و بازاریان در مناسبت‌های ملی و مذهبی همواره در همه صحنه‌ها بسیار پررنگ و تأثیرگذار بوده است.
وی با بیان اینکه بیشترین معتمدان حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری از کسبه و اصناف بوده و هستند، افزود: همچنین اصناف به ویژه در مسائل مربوط به حفظ ارزش‌ها و اصول مربوط به دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی همیشه پیشقدم هستند.
میرکهنوج تصریح کرد: در زمینه مسائل سیاسی نظام جمهوری اسلامی نیز اصناف و بازاریان همیشه همگام با سایر اقشار و گروه‌ها به موقع موضع‌گیری کرده، از جمله تعطیلی بازار در شرایط خاص در راستای اهداف حکومت تأثیر به سزایی داشته است.
وی ابراز داشت: اصناف نیز در اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها با دولت تعامل و همکاری بسیار خوبی داشته است به طوری که مسئولان اجرایی کشور بارها از این همراهی تقدیر کرده‌اند.
میرکهنوج بیان داشت: همچنین در راستای ایجاد بازار اسلامی فعالیت‌هایی از جمله تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر، نظارت مستمر از طریق این شورا و اتحادیه‌های صنفی ذیربط، شرکت در نماز جمعه و جماعات و مناسبت‌های ملی و مذهبی انجام گرفته است.
وی عنوان کرد: تذکرات لازم به واحدهای صنفی که مشکلاتی از جمله پوشش اسلامی فروشندگان، چینش ویترین مغازه‌ها و رعایت موازین و ظواهر اسلامی محل کسب داشته، نیز از این طریق داده شده است.
میرکهنوج گفت: همچنین برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها، اقداماتی از قبیل تشکیل واحد بازرسی، نظارت و رسیدگی به شکایت‌های اصناف انجام گرفته است.
وی اذعان داشت: روزانه با بازدیدهای مستمری که در سطح بازار انجام می‌گیرد، افراد متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی و جریمه می‌‌شوند.
میرکهنوج خاطرنشان کرد: چنانچه فرد متخلفی گران‌فروشی کند و بیش از درصد سودی که برای وی در نظر گرفته شده است از مشتریان اخذ کند با وی برخورد می‌شود.
رئیس مجمع امور صنفی شهرستان جیرفت اظهار نقش مردم را در راستای همکاری با واحدهای بازرسی اصناف بسیار مؤثر خواند و اظهار داشت: شهروندان باید در زمان خرید به قیمت کالاها دقت کنند و در صورت هر گونه اجحافی مراتب را به اطلاع این واحد برسانند تا اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول