اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی

نخستین اطلس مشاغل بومی خراسان‌جنوبی در درمیان رونمایی شد

خبرگزاری فارس: طی مراسمی با حضور معاون پرورش و تربیت‌بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش استان از نخستین اطلس مشاغل بومی استان در شهرستان درمیان رونمایی شد.

نخستین اطلس مشاغل بومی خراسان‌جنوبی در درمیان رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، مدیر آموزش و پرورش درمیان صبح امروز در مراسم رونمایی از اطلس مشاغل بومی شهرستان درمیان با اشاره به رسالت خطیر مربیان و معاونان پرورشی مدارس شهرستان اظهار داشت: مهمترین رسالت مربیان و معاونان پرورشی و تربیت‌بدنی مدارس تربیت صحیح آینده‌سازان انقلاب در مسیر کمال و قرب الهی است.

حسین اژدری افزود:‌ هدف از تهیه این اطلس را آگاهی‌بخشی به دانش‌آموزان در زمینه مشاغل بومی و مورد نیاز درمیان و آشنایی آنها با رشته‌های تحصیلی و زمینه‌های شغلی این مشاغل است.

وی اجرای طرح همیار مشاور و توانمندسازی رفتاری و تحصیلی دانش‌آموزان را از مهمترین برنامه‌های حوزه معاونت پرورشی این مدیریت در سال جاری برشمرد و تصریح کرد: در اطلس مشاغل بومی شهرستان درمیان بیش از 200 شغل بومی و مورد نیاز به دانش‌آموزان معرفی شده است.

مدیر آموزش و پرورش درمیان زرشک‌کاری، صنایع‌ دستی، گلیم‌بافی، پارچه‌بافی، ترمه‌دوزی و سکه‌دوزی را نمونه‌هایی از رشته‌های معرفی شده در این سند برشمرد و اضافه کرد: اجرای طرح نغمات آسمانی، برگزاری محافل انس با قرآن، اجرای طرح ملی تلاوت نور، نشست گفتمان‌های دینی و سیاسی، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری یادواره سال جهاد اقتصادی و برپایی جشن‌های ملی و مذهبی در راستای تعظیم شعائر اسلامی گوشه‌هایی از برنامه‌های انجام شده در حوزه معاونت پرورشی این مدیریت در سال تحصیلی جاری به شمار می‌رود.

اژدری از اعزام بیش از 550 دانش‌آموز دختر و پسر شهرستان به اردوی راهیان‌نور در پاییز و زمستان امسال خبر داد و ابراز داشت: با استقبال دانش‌آموزان شهرستان از طرح ملی تلاوت نور آموزش و پرورش درمیان مقام نخست استان را از حیث تعداد شرکت‌ کنندگان کسب کرده است.

مدیر آموزش و پرورش درمیان از هزینه‌کرد قریب 38 میلیون تومان برای ارائه خدمات پرورشی و مشاوره‌ای در سال تحصیلی جاری در این شهرستان خبر داد و یادآور شد: هم‌چنین در شش ماه دوم سال جاری قریب به 6 دوره آموزش خانواده و آموزش قبل از ازدواج برگزار شده است.

اژدری از برگزاری آزمون‌های مشاوره دانش‌آموزان برای نخستین بار به صورت نرم‌افزاری در شهرستان خبر داد و اضافه کرد: مربیان پرورشی، بهداشت و تربیت‌بدنی پرچم‌داران نظام تعلیم و تربیت و پاسداران سلامت جسم و روح دانش‌آموزان در شهرستان هستند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول