اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز اسلامشهر:

افزایش سرانه فضای سبز در اسلامشهر

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز اسلامشهر گفت: با توسعه بوستان‌ها و فضاهای سبز، سرانه فضای سبز این شهرستان به بیش از 11 متر رسیده است.

افزایش سرانه فضای سبز در اسلامشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، مصطفی محمدی بعد از ظهر امروز در مراسم روز درختکاری که در محل سالن شهید آوینی شهرداری مرکز برگزار شد، اظهار داشت: امسال با توسعه بوستان‌ها و فضاهای سبز در اقصی نقاط شهر، سرانه فضای سبز در ازای هر نفر، به 11.44 متر رسیده است.

محمدی با ارائه گزارش عملکرد یکساله افزود: در طی سال گذشته سه هدف فرهنگ‌سازی در حفظ و نگهداری فضای سبز، تهیه شناسنامه برای اشجار در سطح مدارس و به‌کارگیری همیاران فضای سبز در اولویت کار سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اسلامشهر قرار گرفت که امروز با مشارکت مطلوب شهروندان و دانش‌آموزان به این اهداف نزدیک‌تر شده‌ایم.

وی تصریح کرد: در سال 90 بوستان‌های جامع، تمدن، شیرودی و کودک جمعا به مساحت 31 هزار و 390 مترمربع در سطح شهر اسلامشهر احداث و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

محمدی گفت: با اجرای طرح افزایش فضای سبز معابر و خیابان‌ها، در طی سال گذشته بالغ بر 105 هزار و 54 مترمربع به زیر کشت رفته است.

وی افزود: در راستا بهینه‌سازی و جلوگیری از مصرف آب در آبیاری فضاهای سبز، بالغ بر 10 هزار متر مربع سیستم آبیاری تحت فشار، در سطح بوستان‌ها و فضاهای سبز در طی سال 90 انجام شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز اسلامشهر تاکید کرد: توسعه کمی و کیفی فضاهای سبز، از اولویت‌های کاری ما در سال آتی خواهد بود که، بهسازی معابر، جداول و فضاهای داخل بوستان‌ها در جهت مطلوب‌تر کردن شرایط استفاده برای شهروندان و گسترش فضاهای سبز و افزایش سرانه فضای سبز تا 12.5 متر به ازای هر شهروند می‌باشد که امیدواریم با تامین اعتبارات لازم این امر هرچه سریع‌تر اجرا شود.

وی بیان داشت: غرس  تعداد 14 هزار و 743 اصله نهال در حاشیه شهر و راه‌های ارتباطی این شهرستان، واکاوی 6 هزار و 686 اصله درخت در سطح شهر، تولید 706 هزار بوته نهال درخت در مرکز تکثیر و تولیدات گیاهی این سازمان از جمله دیگر اقدامات انجام شده در سال 90 است.

محمدی افزود: طرح اتوماسیون و ثبت رایانه‌ای اشجار به تعداد بیش از 55 هزار فیلد در اسلامشهر اجرایی شده که این اقدام نخسیتن بار در سطح استان تهران  عملیاتی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در هفته درختکاری و بزرگداشت منابع طبیعی، بیش از 5 هزار اصله نهال رایگان در اختیار شهروندان قرار داده می‌شود و بالغ بر 7 هکتار از معابر و حاشیه‌های شهر درختکاری انجام خواهد شد.

در این مراسم تعدادی از دانش‌آموزان که به عنوان همیاران فضای سبز با سازمان پارک‌ها و فضای سبز همکاری دارند مورد تجلیل قرار گرفتند و از تعدادی دیگر از شهروندان و مدیران کارخانجات و مراکز صنعتی که توانسته بودند، بیش از 25 درصد از فضاهای غیر ساختمانی خود را گلکاری و درختکاری کنند، تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول