اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه 20 خبر داد

سرانه فضای سبز داخل حریم شهرری 16 مترمربع است

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه 20 با اشاره به سرانه فضای سبز شهرری گفت: سرانه فضای سبز در داخل حریم شهری شهرری 16 متر مربع است و این درحالی است که سرانه هر شهروند با محاسبه فضای سبز حریم به 29 متر مربع می‌رسد.

سرانه فضای سبز داخل حریم شهرری 16 مترمربع است

 به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، مجتبی عبداللهی ساعتی پیش در مراسم روز درختکاری که به یاد 2 هزار و 730 شهید شهرری برگزار شد، سرانه فضای سبز هر شهروند این منطقه در داخل حریم شهری 16 متر عنوان کرد و گفت: این سرانه با اضافه شدن جنگل‌‌کاری‌های اطراف منطقه به 29 مترمربع می‌رسد.

شهردار منطقه 20 افزود: سرانه فضای سبز هر شهروند در منطقه 20 با احتساب جنگل کاری‌های خارج از محدوده 29 مترمربع و بدون در نظر گرفتن فضاهای جنگلی 16 مترمربع است که با داشتن  131 بوستان، داری بالاترین آمار سرانه فضای سبز در تهران است.

وی در ادامه با بیان اینکه توسعه فضای سبز در اولویت برنامه‌های مدیریت شهری است، اظهار داشت: توسعه نهال‌ستان‌های سطح منطقه همزمان با هفته منابع طبیعی هر ساله در دستور کار شهرداری قرار داشته که امسال به منظور گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، 2 هزار و 730 نهال به یاد شهدای شهرستان ری در سطح بوستان‌های محلی غرس شد.

عبداللهی با اشاره به اینکه آخرین شهید هسته‌ای کشور، شهید رضا قشقایی از محله ظهیرآباد منطقه 20 است، تصریح کرد: این مراسم به صورت نمادین در بوستان شهید میرهادی واقع در محله ظهیرآباد با عنوان یادواره شهید قشقایی با کاشت 150 نهال به یاد 150 شهید این محله آغاز و همزمان در سطح بوستان‌های دیگر در سطح نواحی هفت‌گانه انجام شد.

شهردار منطقه 20 با اشاره به اینکه دلجویی و دیدار از خانواده شهدا و ایثارگران نیز به صورت مستمر از سوی شهرداری منطقه 20 انجام می‌شود، تاکید کرد: دیدار از 250 خانواده شهید نیز از جمله اقدامات طرح استقبال از بهار سال 91 است که در تاریخ 22 اسفند روز بزرگداشت شهداء انجام می‌شود.

نخستین نهال این مراسم به نام شهید رضا قشقایی غرس و تمام مدعوین از جمله خانواده شهدا و 200 نفر از شهرداران خانواده و مدارس منطقه 20، به یاد و نام هر شهید محله، نهالی در محل‌هایی که تعیین شده بود کاشتند.

این گزارش حاکی است، مراسم روز درختکاری که با حضور امیرحسین باقرنژاد فرماندار شهرستان ری، رئیس بنیاد شهید شهرستان ری، مسئولان ادارات شهرستان، معاونان و مسئولان شهرداری منطقه 20 و جمعی از خانواده شهدا در بوستان شهید میرهادی شهرری برگزار شد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول