اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته منابع طبیعی:

۲ هکتار فضای سبز در اهواز به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: همزمان با هفته منابع طبیعی، ۲ هکتار فضای سبز در اهواز به بهره‌برداری رسید.

۲ هکتار فضای سبز در اهواز به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، همزمان با آغاز هفته منبع طبیعی تپه فضای سبز شرکت فولاد خوزستان به مساحت ۲ هکتار به بهره‌برداری رسید، این تپه که در ضلع غرب فولاد خوزستان ۱۳ متر ارتفاع دارد. در این تپه ۲ هزار و ۵۲۰ اصله نهال از گونه‌های سازگار با اقلیم خوزستان نهال کاری شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در مراسم بهره‌برداری از این فضای سبز گفت: اجرای پروژه‌های زیست محیطی در شرکت فولاد نشان از تعهد این شرکت نسبت به مسائل محیط زیست است.

تورج همتی افزود: پروژه‌های زیادی در زمینه حفاظت از محیط زیست در فولاد خوزستان در حال اجرا است و این مجتمع یک روند رو به بهبود در زمینه حفاظت از محیط زیست را پیگیری می‌کند که با روش‌های جدید در زمینه مقابله با آلودگی‌های زیست محیطی به صورت ساختاری تعریف شده است.

وی اجرای پروژه تپه سبز را نشانه‌ای از اقدامات نوین این شرکت در راستای اهداف چند منظوره زیست محیطی دانست و گفت اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان در زمینه هم فکری و هم افزایی با صنایعی که در زمینه محیط زیست فعالیت می‌کنند فضایی تعاملی برقرار خواهیم نمود.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان نیز در این مراسم گفت: شرکت فولاد خوزستان نسبت به تعهدات اجتماعی خود در کنار تولید پایبند است.

عبدالمجید شریفی اظهار داشت: ۴۵۰ هکتار فضای سبز توسط این شرکت ایجاد شده که از فضای خود شرکت نیز افزون تراست.

وی هدف از اجرای پروژه تپه سبز را توسعه فضای سبز و ایجاد بادشکن در مقابل انبار سنگ آهن و بادگیر حفاظتی اعلام کرد و گفت: با اجرای این فضا از انتشار ذرات به محیط اطراف و سطح شرکت جلوگیری به عمل می‌شود.

بر اساس این گزارش، سال گذشته نیز شرکت فولاد خوزستان اجرای فضای سبز در۸۰ هکتار از اراضی را آغاز کرد؛ گر چه نهال‌کاری و ایجاد فضای سبز توسط این شرکت قابل تقدیر است اما آلایندگی‌های کارخانه فولاد شامل ذرات فلزی و پودر آهن به ویژه برای منازل اطراف این کارخانه، نیاز به فعالیت‌های بیشتری دارد. به برنامه‌های کاهش آلودگی در این شرکت از قبیل تعویض تجهیزات غبار‌گیر و استفاده از پس‌آب برای آبیاری فضای سبز، همچنین رفع آلودگی در فرایند تولید و واحدهای آلاینده هوا (از جمله واحد گندله‌سازی و ذوب و ریخته‌گری) باید بیشتر موردتوجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول