اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان:

61 درصد از واجدان شرایط استان اصفهان در انتخابات شرکت کردند

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان با اشاره به اینکه تعداد واجدان شرایط برای حضور در انتخابات 3 میلیون و 94 هزار و 473 نفر بوده است،‌ از مشارکت 60.84 درصدی مردم استان خبر داد.

61 درصد از واجدان شرایط استان اصفهان در انتخابات شرکت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدمهدی اسماعیلی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دو سال و هشت ماه پس از فتنه 88 مردم برای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و انتخاب وکلای خود به بهارستان در انتخابات شرکت کردند، اظهار داشت: تمامی نگاه‌ها به نوع رفتار مردم و میزان مشارکت آنها در انتخابات مجلس بود و در زمان ثبت‌نام انتخابات نیز تمام اصلاح‌طلب‌ها و میانه‌روها می‌خواستند خود را از حضور در صحنه جدا کنند اما تابلوی اصلاح‌طلبی خود را پایین آوردند و در انتخابات حضور پیدا کردند.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب از ماه‌ها پیش با ایمان و اطمینان کامل در ارتباط با حضور پرشور مردم در نهمین دوره انتخاب مجلس سخن گفتند و به دنبال حضور میلیونی مردم در راهپیمایی 22 بهمن ایشان از حضور پررنگ مردم در انتخابات سخن گفتند و تمامی آحاد جامعه و کشورها در نظام بین‌الملل مشاهده کردند که با حضور حماسی و حداکثری مردم در انتخابات، کشور از یکی از پیچ‌های مهم تاریخی خود با سلامت عبور کرد و انقلاب بیمه شد. 

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان افزود: حماسه بزرگ 12 اسفند یکی از نقاط عطف و بزرگ تاریخی کشور است که لازم است دلایل حضور گسترده مردم و تأثیر‌ها داخلی و خارجی و پیام‌های متعددی این انتخابات برای همه گروه‌ها، دسته‌ها و احزاب در داخل و خارج از کشور مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه آمار حضور و میزان مشارکت مردم در این دوره از انتخابات نسبت به دوره‌های پیشین آن بهت‌آور است، ادامه داد: البته در حوزه‌های مختلف نیز برای برگزاری انتخابات سالم در فضایی آرام نیز مردم و مسئولان و ستاد انتخابات در قالب کمیته‌های مختلف تلاش‌های زیادی را به انجام رساندند.

اسماعیلی اضافه کرد: هم‌چنین در دانشگاه‌ها نیز در قالب نشریه‌ها و کرسی‌های آزاد‌اندیشی و تریبون‌های آزاد زمینه شور انتخاباتی فراهم شد.

وی با اشاره به اینکه تعداد واجدان شرایط برای حضور در انتخابات 3 میلیون و 94 هزار و 473 نفر بوده است، تأکید کرد: در انتخابات این دوره میزان آرای مأخوذه در استان اصفهان یک میلیون و 882 هزار و 638 بوده است که این از میزان مشارکت 60.84 درصدی حکایت دارد.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان افزود: در شهرستان اصفهان یک میلیون و 183 هزار و 474 نفر واجد شرایط زندگی می‌کنند که میزان آرا مأخوذه در شهرستان اصفهان بالغ بر 671 هزار مورد بوده که با احتساب میزان آراء به صندوق ریخته شده میزان مشارکت در این شهرستان 50 درصد بوده است که حکایت از افزایش 15 درصدی میزان مشارکت در شهرستان اصفهان نسبت به انتخابات گذشته مجلس دارد.

وی در ادامه یادآور شد: ما در شهرستان نجف‌آباد در دور گذشته انتخابات مجلس مشارکت 48 درصدی مردم را شاهد بودیم که این مشارکت در این دوره به 64 درصد افزایش یافت.

اسماعیلی به میزان مشارکت مردم شاهین‌شهر نیز اشاره کرد و گفت: در دوره گذشته مردم این شهرستان حضور 40 درصدی را در پای صندوق‌های رأی داشتند که این حضور در این دوره به 63 درصد افزایش یافت، هم‌چنین در شهرستان فلاورجان نیز در دوره گذشته مردم حضور 47 درصدی داشتند که در این دوره این میزان مشارکت به 68 درصد افزایش یافت.

وی بیان داشت: در شهرستان مبارکه نیز ما مشارکت 49 درصدی را در انتخابات مجلس هشتم شاهد بودیم که در این دوره این میزان مشارکت به 73 درصد رشد داشت و شهرستان کاشان نیز در دور گذشته مشارکت 58 درصدی را شاهد بودیم که در این دوره در این شهرستان نیز میزان مشارکت به 72 درصد افزایش یافت.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: در شهرستان اصفهان نیز در این دوره شاهد رشد 61 درصدی از لحاظ عددی از جانب رأی دهندگان هستیم.

وی گفت: در سه حوزه از استان اصفهان انتخابات به دور دوم کشیده شد که یک نماینده از اصفهان باید در دور دوم انتخابات توسط مردم انتخاب شود.

اسماعیلی ادامه داد: در حوزه سمیرم رقابت میان جعفری و پیرمرادیان است و در شهرستان لنجان نیز رقابت میان کوهکن و منصوری وجود دارد.

وی در پاسخ به خبرنگاری در مورد تأخیر در اعلام نتایج آراء نیز اظهار داشت: تعداد آرای صحیح در اصفهان 615 هزار بوده است.

انتهای پیام/ش10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول