اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس تأکید کرد

همکاری 2 نهاد خانه و مدرسه در تربیت دینی دانش‌آموزان

خبرگزاری فارس: قائم مقام ستاد اقامه نماز استان فارس گفت: همکاری بین دو نهاد مهم خانواده و مدرسه در تربیت دینی دانش‌آموزان و آشنایی آنان به مسائل دینی و اعتقادی نقش مهم و حساسی دارند.

همکاری 2 نهاد خانه و مدرسه در تربیت دینی دانش‌آموزان

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان فارس، حجت‌الاسلام علی سقاچی در همایش بزرگ ائمه جماعات مدارس شیراز با بیان اهمیت برپایی نماز در مدارس اظهار داشت: نماز جماعت نمادی با ارزش از جامعه مطلوب اسلامی است که عناصری مانند رهبری، اتحاد و نظم را در بر می‌گیرد و سبب جذب کودکان و نوجوانان به آموزه‌های دینی و حرکت آنان به سوی رستگاری می‌شود.

وی آگاهی از فلسفه نماز، تذکر آثار مفید اقامه نماز و آثار شوم ترک نماز، بازگوکردن اهمیت اقامه نماز در کودکی و نوجوانی و تشویق‌های کلامی و غیرکلامی را از راه‌های جذب دانش‌آموزان به شرکت در نماز جماعت مدارس ذکر کرد و افزود: همکاری بین دو نهاد مهم خانواده و مدرسه در تربیت دینی دانش‌آموزان و آشنایی آنان به مسائل دینی و اعتقادی نقش مهم و حساسی دارند.

در ادامه حسینعلی معزی رئیس گروه نماز و قرآن سازمان آموزش و پرورش فارس با ارائه گزارشی از وضعیت برپایی نماز جماعت در مدارس این استان، نقش ائمه جماعات مدارس را در اقامه این فریضه الهی حساس خواند و گفت: روحانیون اعزامی به مدارس به عنوان عضو ستاد اقامه نماز این مراکز باید در مدیریت و اجرای برنامه‌های مذهبی نقش فعال و سازنده‌ای داشته باشند.

وی با بیان لزوم برپایی نماز جماعت در تمام  مدارس در سطح این استان، اهمیت دادن مدیران و آموزگاران، مناسب بودن مکان و زمان برگزاری نماز جماعت را از راه‌های جذب دانش‌آموزان به نماز توصیف کرد و ادامه داد: ترویج فرهنگ نورانی نماز وظیفه تمام اقشار جامعه است و همکاران فرهنگی باید در این امر پیشگام باشند و با حضور در صفوف نماز جماعت مدارس سبب تشویق کودکان و نوجوانان به شرکت در این حرکت مقدس شوند.

انتهای پیام/غ30/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول