اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی:

مسائل تربیتی دانش‌آموزان مغفول مانده است

خبرگزاری فارس: مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: هم در حوزه مدرسه و هم خانه در مورد مسائل تربیتی و اخلاقی دانش‌آموزان کوتاهی‌هایی صورت گرفته است.

مسائل تربیتی دانش‌آموزان مغفول مانده است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حمیدرضا وردی ظهر امروز در گردهمایی هم‌اندیشی مدیران و معاونان مدارس شهرستان بیرجند اظهار داشت: همه عناصر آموزش و پرورش باید در راه تحقق تحول بنیادی در نظام آموزش و پرورش نهایت تلاش خود را به کار بگیرند.
وی با اشاره به اهمیت مسائل اخلاقی و تربیتی دانش‌آموزان تصریح کرد: باید کاری کنیم که اخلاق اسلامی در بین دانش‌آموزان نهادینه شود و تحقق این هدف عالیه تنها در سایه تلاش و همت مضاعف مسئولان مدارس است.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: آنچه جامعه امروز از مسئولان آموزش و پرورش و مدیران و معلمان مدارس انتظار دارد این است که در راه نهادینه‌سازی فرهنگ و اخلاق اسلامی در بین دانش‌آموزان تلاش کنیم.
وردی ادامه داد: در حال حاضر و با وضعیت جامعه امروز به نظر می‌رسد سررشته کار تربیت و اخلاق دانش‌آموزان از دست ما به عنوان مسئولان این مجموعه بیرون آمده است و فرزندان ما توسط دیگران تربیت می‌شوند.
وی گفت: مقصر اصلی این مسئله خود ما هستیم و کوتاهی ما معلمان و مسئولان سبب شده است که سررشته تربیت دانش‌آموزان از دست ما بیرون آید و باید این مسئله جبران شود و جبران آن نیز نیاز به برنامه‌ریزی دارد.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: کوتاهی ما در این مورد سبب نمود تربیت‌های غیرصحیح در بین دانش‌آموزان شده است و این کوتاهی‌ها هم در حوزه خانه و هم در حوزه مدرسه رخ داده است که باید جدیت بیشتری داشته باشیم.
وردی خطاب به مدیران مدارس شهرستان بیرجند گفت: نباید در مورد مسائل اخلاقی و تربیتی دانش‌آموزان کوتاه بیایید و جدیت بیشتری در مورد این مسائل باید صورت گیرد.
وی افزود: به عنوان مثال همراه داشتن موبایل برای دانش‌آموزان هیچ ضرورتی ندارد و باید با این مسئله برخورد شود چرا که تبعات منفی در سطح مدارس دارد.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین باید در سطح مدارس استان نسبت به پوشش یک دست دانش‌آموزان پسر نیز توجه بیشتری کنیم چرا که آثار پوشش‌های ناهمگون در مدارس پسرانه مشخص است و این نوع پوشش سبب می‌شود که فرق فقیر و غنی برداشته شود و مدارس شکل بهتری داشته باشد.
وردی افزود: شورای تربیتی مدرسه وظیفه سنگینی دارد که باید به وظایف خود بیشتری واقف باشند تا آثار مثبت آن نمودار شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول