اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش خلخال:

مدارس قرآنی محفل تربیتی دانش‌آموزان است

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش خلخال گفت: مدارس قرآنی محافل تربیتی نسل آینده و دانش‌آموزان است که در مسیر اخلاق و رفتار شایسته حرکت کنند.

مدارس قرآنی محفل تربیتی دانش‌آموزان است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد سعید شهابی عصر امروز در نشست هماهنگی فعالیت مدارس قرآنی در خلخال اظهار داشت: قرآن کتاب راستین خداوند متعال در هدایت بشر است و بشر باید به این کتاب آسمانی دقت و توجه کند تا مبادا در مسیر ضلالت و گمراهی بیفتد.
وی ضرورت تربیت قرآنی را به معلمان و خانواده‌ها متذکر شد و تصریح کرد: ما زمانی می‌توانیم از سلامت رفتار و تربیت فرزندان خود مطمئن باشیم که این تربیت در سایه قرآن، ارزش‌ها و باورهای اسلامی اتفاق بیفتد.
شهابی خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش از سال گذشته با یک حرکت مناسب و شایسته با راه‌اندازی کلاس‌های قرآنی و مدارس ویژه قرآن‌آموزی سعی کرده است محوریت تربیت نسل سوم و چهارم انقلاب را قرآن و آموزه‌های آن قرار دهد.
این مسئول به نقاط ظریف و قابل تأمل در آموزش‌های قرآنی و تربیت صالح در سایه این کتاب آسمانی اشاره کرد و افزود: در سال اول 16 درصد جمعیت دانش‌آموزی و چهار درصد فرهنگیان و معلمان از آموزش‌های قرآنی بهره‌مند شدند.
وی ادامه داد: امسال نیز با استمرار این حرکت سعی می‌شود بیش از 20 درصد دانش‌آموزان و معلمان از آموزه‌های قرآن و فعالیت‌های مرتبط با آن استفاده کنند.
مدیر آموزش و پرورش خلخال از شکل‌گیری 10 مدرسه قرآنی در خلخال خبر داد و گفت: در این مدارس بیش از 700 دانش‌آموز با قرآن و ارزش‌های یاد شده در آن آشنا می‌شوند که در این باب تلاش‌هایی نیز برای کار هماهنگ و همدل شروع شده است.
وی بیان داشت: ‌برای اجرای طرح قرآن‌آموزی و راه‌اندازی مدارس قرآنی در سال گذشته 150 میلیون تومان هزینه شده است و از آغاز سال تحصیلی امسال نیز تاکنون 40 میلیون ریال به این امر اختصاص یافته است.
شهابی در ادامه تصریح کرد: ‌با گسترش فعالیت‌های قرآنی تا پایان امسال این رقم اختصاص یافته به سرعت افزایش می‌یابد تا در یک فضای مناسب و پشتوانه حمایتی و ارزشی بتوانیم امر قرآن و فراگیری آن را عمومی کنیم.
وی همچنین از اختصاص 9 میلیون تومان اعتبار برای زیباسازی، نوسازی و تجهیز نمازخانه‌های مدارس خلخال خبر داد و اضافه کرد: اگر بتوانیم نمازخانه‌های مدارس را به شکل مناسب و آراسته طراحی و در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم، می‌توانیم در این فضاها علاوه بر برپایی نمازهای جماعت کلاس‌های قرآنی و آموزش‌های احکام را نیز داشته باشیم.
مدیر آموزش و پرورش خلخال در پایان با قدردانی از سازمان تبلیغات در اعزام روحانیان به مدارس برای برپایی نمازهای جماعت حضور آنها را زمینه‌ساز برطرف شدن بسیاری از شبهات دانست.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول