اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر بهداشت:

گوهرهای گرانبهایی در ژرفای آموزه‎های اسلامی نهفته است

خبرگزاری فارس: معاون وزیر بهداشت گفت: در ژرفای آموزه‌های اسلامی گوهرهای گرانبهایی نهفته است که برخی تنها به یافتن منابع اندکی از آن بسنده کرده‎اند.

گوهرهای گرانبهایی در ژرفای آموزه‎های اسلامی نهفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدمهدی اصفهانی در همایش قرآن‎پژوهی و طب اسلامی که بعد از ظهر امروز در دانشگاه علوم پزشکی گرگان برگزار شد، اظهار داشت: شعار هزاره سوم بر مبنای ارتقای سلامت نام گرفت گرچه این شعار، شعار جدیدی به نظر می‎رسید اما این مطالب بعد از حدود 1400 سال بیان شده و در آموزه‎های دینی کاملا مشهود است.

وی تصریح کرد: اگر کلمه نفی‎سبیل در جامعه اسلامی مورد توجه قرار می‎گرفت هیچگاه در برابر جامعه کفر احساس کمبود و وابستگی نمی‎کرد اما با کمال تاسف باید گفت که ما جلد قرآن را بوسیده‎ایم و آن را در کتابخانه‎مان محبوس کرده و احکامش را نادیده گرفته‎ایم.

معاون وزیر بهداشت یادآور شد: اگر به این آیه کریمه قرآن کریم توجه می‎شد دانشگاه ما یک اپسیلون از دانشگاه غیراسلامی حق نداشت که عقب‎تر حرکت کند.

اصفهانی اضافه کرد: اینکه در زمینه‌های علمی با دانشگاه‎های دیگر تعامل داشته باشیم، اشکالی ندارد اما وابستگی، حقارت، ندانستن و از ارزش‎ها صرف‎نظر کردن تناسبی با این آیه کریمه ندارد.

وی حفظ سلامت و جان انسان‎ها را یک واجب بزرگ الهی یاد کرد و اظهار داشت: مقدمه این واجب نیز بر پیشگیری، واکسیناسیون، آموزش بهداشت، درمان به ‎موقع و وجوب شرعی حکایت دارد.

معاون وزیر بهداشت اذعان کرد: نزول قرآن به منظور رسیدن انسان به اصول زندگی و سعادت اخروی است که در آن به نکات آموزنده‎ای پرداخته شده است که هرچه علوم پیشرفت می‎کند از اعجاز و اسرار آن در زمینه‎های مختلف بیشتر می‎توان پی برد.

اصفهانی ابراز داشت: قرآن کتابی الهی است که تاریکی‎های جهل را می‎شکافد و به عنوان راهنمای زندگی انسان محسوب می‎شود و خسران آن برای کسانی است که از روی جهل این کتاب الهی را انکار می‎کنند، لذا این کتاب تنها کتابی است که با پیشرفت علم، گستردگی آن بر همگان فزونی می‎یابد.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول