اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر اردبیل:

نباید تمام حیثیت‌ها به پای انتخابات قربانی شود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: شایسته نیست تمام حیثیت‌ها و آبروی انسان‌ها به پای انتخابات قربانی شود.

نباید تمام حیثیت‌ها به پای انتخابات قربانی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام محمدرضا سرداری بعد از ظهر امروز در 200 و شانزدهمین جلسه شورای شهر اردبیل اظهار داشت: مردم نجیب و فهیم استان اردبیل همسو با سایر شهرها روز 12 اسفند حماسه‌ای باشکوه خلق کردند و سبب ابهت نظام اسلامی و شکسته شدن غرور کاذب استکبار جهانی شدند.

وی شرکت مردم در انتخابات را حق سیاسی و دخالت قانونی آنها در امور اجرایی کشور خواند و بیان داشت: انتخابات ما سبب تثبیت پایه‌های نظام و اعتلای بسیاری از مفاهیم و مبانی شده و اگر از چهره این انتخابات نکات منفی و بداخلاقی‌ها زدوده شود می‌تواند شایسته‌ترین مظهر تجلی حاکمیت عقل، اخلاق، وحدت و همسویی باشد.

رئیس شورای شهر اردبیل با اظهار تاسف از برخی بداخلاقی‌های انتخاباتی و تهمت‌زنی‌های ضدارزشی برای کسب مقام و پست چند روزه دنیا تصریح کرد: چنین رفتارهایی از کاندیداهای شهر حسینی اردبیل بعید بود ولی شاهد بودیم که افراد برای تبلیغ خود به تخریب دیگران روی می‌آوردند.

سرداری بدترین تبلیغ را نامرغوب نشان دادن جنس دیگران و برشمردن عیب رقبا توصیف کرد و گفت: در هیچ جای دنیا مرسوم نیست که کاندیداها برای کسب موفقیت و پیش افتادن از رقیب خود به توصیف محسنات خود پرداخته و عیب دیگران را آشکارا فاش کنند.

وی ادامه داد: در انتخابات ما چنین رویه‌ای مد شده و همه سعی می‌کنند با عملیات روانی و تخریب رقبای خود را ناتوان و فاقد هرگونه کارآمدی جلوه دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عضو شورای شهر اردبیل خاطرنشان کرد: در این اوضاع و شرایط هرگز انسان‌های آبرومند با ترس لکه‌دار شدن نام و حیثیت خود جرات مسئولیت‌پذیری پیدا نمی‌کنند و صحنه سیاسی و رقابت‌های انتخاباتی به نقطه پایان مسئولیت برخی‌ها تبدیل می‌شود.

سرداری اضافه کرد: ما مامور به شناخت افراد از ظاهر هستیم و هیچ کس حق ندارد باطن افراد را کنکاش کرده و یا بخواهد پرده‌دری کند که بسیاری از بداخلاقی‌های انتخاباتی نشات گرفته از همین نگاه‌های غلط بوده است.

وی اظهار داشت: بعد از پایان رقابت کاندیداها با پرده‌دری و آبروریزی که در حق برخی از افراد و کاندیداها انجام شد بعید به نظر می‌رسد آنها در صحنه مدیریت جدید تمایل و رغبتی داشته باشند چرا که انسان زنده به آبرو و شخصیت است.

رئیس شورای شهر اردبیل وظیفه رسانه‌ها و نشریات را در ریشه‌کنی بداخلاقی‌های انتخاباتی تاثیرگذار دانست و بیان داشت: اگر صاحبان قلم و تریبون اجازه ندهند افراد علیه یکدیگر تخریب و تهمت‌های ناروا را رواج دهند فضا و صحنه شکل گرفته به فضای تلطیف افکار عمومی تبدیل می‌شود.

سرداری بار دیگر شرکت در انتخابات را حق سیاسی و مسلم هر ایرانی خواند و گفت: ما اجازه نداریم با کناره‌گیری از مطالبه این حق و حقوق فضا را برای حضور افراد ناشایست فراهم کرده و یا عده‌ای بخواهند از حضور نیافتن ما سوءاستفاده کنند.

وی در پایان سخنان خود از راه‌یافتگان به مجلس خواست؛ قدر مردم را دانسته و با تمام توان و سعی خود در حل مشکلات، تنگناها و بسیاری از نواقص بکوشند.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول