اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر کشور:

90 درصد سازمان‌های مردم نهاد باید تخصصی شود

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر کشور و معاون سازمان‌های مردم‌نهاد با بیان اینکه باید به سمت تخصصی شدن سازمان‌های مردم‌نهاد پیش رویم، گفت: 90 درصد سازمان‌های مردم‌نهاد کشور باید تخصصی شوند.

90 درصد سازمان‌های مردم نهاد باید تخصصی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، داوود امینی پیش از ظهر امروز در کارگاه آموزشی سازمان‌های مردم‌نهاد خراسان‌جنوبی اظهار داشت: در حال حاضر یک‌ هزار سازمان مردم‌نهاد در زمینه درمان داریم.

وی از وجود 95 انجمن دوستی فعال در سطح کشور خبر داد و گفت: براساس برنامه باید این تعداد انجمن به 197 انجمن فعال برسد.

مشاور وزیر کشور و معاون سازمان‌های مردم نهاد هدف از برگزاری این جلسات را تبیین جایگاه سازمان‌های مردم نهاد، ایجاد بسترهای لازم برای پویایی این نوع سازمان‌ها و پیگیری مشکلات این مجموعه‌ها عنوان کرد.

*برگزاری همایش ملی سازمان‌های مردم‌نهاد در سال 91

امینی افزود: قرار است یک همایش ملی در اردیبهشت‌ماه سال 91 با حضور 2 هزار سازمان مردم نهاد فعال کشور در محل وزارت کشور برگزار شود که در این همایش از هر استان 10 سازمان مردم‌نهاد حضور دارند.

وی به پیشینه تاریخی سازمان‌های مردم‌نهاد در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مجموعه‌هایی که تمام مؤلفه‌های سازمان‌های مردم‌نهاد را دارد هیئت‌های مذهبی هستند که بر این اساس وجود سازمان‌های مردمی در کشور دارای سابقه زیادی است.

مشاور وزیر کشور و معاون سازمان‌های مردم‌نهاد سمن‌ها را نهادهای مدنی در جامعه دانست و گفت: این مجموعه‌ها حاصل فکر و نبوغ فکری یک سری از افراد فعال در جامعه است.

امینی اظهار داشت: سازمان‌های مردم‌نهاد یکی از مجموعه‌های ریشه‌دار در ایران است که از گذشته در کشور ما وجود داشته است.

وی ادامه داد: ما اعتقاد داریم که این سازمان‌ها مجموعه‌های باارزشی هستند که باید بیش از پیش در برنامه‌ریزی‌ها مورد توجه قرار گیرند.

مشاور وزیر کشور و معاون سازمان‌های مردم نهاد گفت: در حال حاضر صدور فعالیت برای سمن‌ها در سه سطح شهرستانی، استانی و ملی انجام می‌شود که سمن‌های استانی که دارای دو سال سابقه فعالیت باشند می‌توانند برای ملی شدن اقدام کنند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول