اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته منابع طبیعی

عملیات اجرایی 48 طرح آبخیزداری در اردبیل آغاز شد

خبرگزاری فارس: همزمان با هفته منابع طبیعی عملیات اجرایی 48 طرح آبخیزداری در استان اردبیل آغاز شد.

عملیات اجرایی 48 طرح آبخیزداری در اردبیل آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل منابع طبیعی استان اردبیل عصر امروز در جریان افتتاح چندین طرح آبخیزداری و منابع طبیعی در اردبیل اظهار داشت: این پروژه‌ها شامل بند سنگی و ملاتی و جنگل‌کاری با صرف اعتباری بالغ بر سه میلیارد و 400 میلیون تومان است که در مشگین‌شهر، گرمی، نمین و نیر اجرایی شده است.

نایبعلی رحیمی از اجرای چهار سد زیرزمینی با 380 میلیون تومان اعتبار در گرمی، نمین و خلخال خبر داد و تصریح کرد: هدف از احداث این سدها استحصال آب‌های سطحی و کمک به پوشش گیاهی برای از بین بردن برخی آسیب‌ها و تهدیدها است.

وی از توزیع 500 هزار اصله نهال بین شهروندان استان اردبیل برای کاشت و عمل‌آوری خبر داد و خاطر نشان کرد: علاوه بر این تعداد نهال 70 هزار اصله نهال نیز به صورت رایگان در بین نمازگزاران اردبیل توزیع می‌شود.

رحیمی گونه‌های توزیعی را شامل بادام، فندق و گردو توصیف کرد و افزود: ما به یک حرکت عظیم در توسعه منابع طبیعی، حفظ جنگل و فضای سبز نیاز داریم چرا که امروز بشر با فقر چنین منابع ارزشمند با از بین بردن آن در سال‌های گذشته و اخیر مواجه شده است.

این مسئول با اشاره به این‌که مصرف و تولید منابع طبیعی تعادل و تناسبی ندارد، اضافه کرد: افزایش فضاهای سبز و جنگل‌ها تناسبی با افزایش جمعیت ندارد و برای رسیدن به توسعه پایدار بایستی این تعادل برقرار شود.

وی تنها راه حل رفع این مشکل را مشارکت همگانی توصیف کرد و ادامه داد: ما با برخی از مشکلات فرهنگی در تخریب مراتع و جنگل‌ها مواجه هستیم و تا زمانی که مردم به این عرصه به چشم کالا و زینت نگاه کنند، تخریب‌ها ادامه پیدا می‌کند.

به گزارش فارس، مدیرکل منابع طبیعی استان اردبیل از همه رسانه‌ها، اهالی تریبون و جایگاه‌های اطلاع‌رسانی خواست فرهنگ صحیح حفاظت و نگهداری منابع طبیعی را مورد توجه قرار داده و از این حرکت صیانت کنند.

رحیمی در ادامه سخنان خود بیان کرد: در کنار توجه به این موضوع در تعاملی با شهرداری‌ها از آنها خواسته‌ایم تا فضای سبز و درختکاری را در اولویت قرار دهند تا در یک حرکت جمعی بتوانیم برخی نواقص و مشکلات را از بین ببریم.

وی در ادامه به همکاری خوب گشت‌های نظارتی و ایست‌های بازرسی حافظان منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: این مجموعه با همکاری همیاران طبیعت خواسته‌اند از قاچاق چوب، ذغال و بسیاری از فرآورده‌های جنگلی جلوگیری کرده و اجازه ندهند امر نامطلوب قاچاق در این عرصه رخ بدهد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول