اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری محقق شد

اجرای 15 طرح آبخیزداری در دشتستان

خبرگزاری فارس: فرماندار دشتستان از اجرای 15 طرح آبخیزداری در دشتستان خبر داد.

اجرای 15 طرح آبخیزداری در دشتستان
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، غلامحسین خسروی بعد از ظهر امروز در آیین آغاز به کار پروژه احداث بندهای سنگی و ملاتی در بخش بوشکان دشتستان اظهار داشت: توسعه و گستردگی حوزه‌های کشاورزی در سطح شهرستان به گونه‌ای است که بیش از 70 درصد ظرفیت‌های تولیدی کشاورزی استان در زمینه صیفی‌جات، زراعت و باغداری و دامی را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: لازمه توسعه افزون‌تر این بخش در شهرستان کمک به حوزه آبیاری و آبخیزداری است که بهترین شیوه کنترل روان آب‌ها و مهار آب‌های سطحی و تغذیه سفره‌های آب‌های زیرزمینی است.
فرماندار دشتستان خاطرنشان کرد: اعتبار حوزه آبخیزداری امسال در شهرستان دشتستان بیش از دو برابر سال گذشته یعنی حدود 30 میلیارد ریال رسیده است.
خسروی از اجرای 15 طرح آبخیزداری در دشتستان خبر داد و تصریح کرد: امسال با اعتبارات اختصاص یافته در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری بیش از 15 طرح آبخیزداری در شهرستان اجرایی خواهد شد.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر نیز گفت: پروژه احداث بندهای سنگی و ملاتی حوزه خون بوشکان دشتستان با حجم مخزن 109658 متر مکعب و احداث پنج مورد بند سنگی و ملاتی با ارتفاعات 2 تا 12 متر با اعتباری بالغ بر۳ هزار و 552 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی احداث خواهد شد.
هوشنگ شریفی عنوان کرد: این پروژه 355 هکتار از اراضی را می‌تواند تحت پوشش قرار دهد و امیدوار هستیم بتوانیم این طرح را به موقع اجرایی کنیم.
وی هدف از اجرای طرح را پیگیری و مهار سیل، تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی عنوان کرد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر اذعان داشت: استفاده از منابع آبی و گسترش طرح‌های آبخیزداری را با جدیت در سطح شهرستان‌های استان انجام می‌دهیم و در سال جاری طرح‌های بسیار ارزشمندی در زمینه آبخیزداری اجرایی شده‌اند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول