اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر فدراسیون انجمن‌های ورزشی اعلام کرد

17 رشته ورزشی در فدراسیون انجمن‌ها فعالیت دارند

خبرگزاری فارس: دبیر فدراسیون انجمن‌های ورزشی کشور از فعالیت 17 انجمن ورزشی در این فدراسیون خبرداد.

17 رشته ورزشی در فدراسیون انجمن‌ها فعالیت دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مهران تیشه‌گران بعد از ظهر امروز در مجمع انتخاباتی رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: این فدراسیون از سال 1389 با همکاری معاونت ورزش سازمان تربیت بدنی سابق فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی در ادامه به ادغام شدن دو فدراسیون پرورش اندام و کونگ‌فو کشور اشاره کرد و افزود: این فدراسیون هم اکنون با اضافه شدن دو انجمن دیگر در میان سایر فدارسیون‌های جهانی و بین‌المللی فعالیت دارد.

دبیر فدراسیون انجمن‌های ورزشی کشور اعلام کرد: در حال حاضر 17 انجمن ورزشی زیر نظر این فدراسیون مشغول فعالیت هستند که در استان کردستان تلاش بیشتری برای فعال‌سازی تمامی انجمن‌ها لازم است.

به گفته وی، در بیشتر استان‌های سطح کشور انجمن‌های ورزشی به صورت کمیته فعالیت دارند که در سال آینده برای سازماندهی این کمیته‌ها از جمله نامگذاری انجام خواهد شد.

تیشه‌گران به فعالیت 6 انجمن در هیئت کردستان اشاره کرد و گفت: سال آینده از طرف فدراسیون تجهیزات لازمه برای توسعه رشته‌های ورزشی فوتبال دستی، دراگونبت و موتایی به کردستان اختصاص می‌یابد.

وی با بیان اینکه سال آینده کلاس‌های آموزشی مربی‌گری و داوری برگزار خواهد شد، اظهار داشت: این دوره کلاس‌ها در رشته‌های ورزشی مختلف توسط فدراسیون در استان‌های سطح کشور برگزار می‌شود.

به گفته دبیر فدراسیون انجمن‌های ورزشی، در حال حاضر 23 استان کشور سالن اختصاصی برای تمرین در اختیار دارند.

وی در ادامه به حضور شش رشته ورزشی فدراسیون انجمن‌های ورزشی در مسابقات المپیک و آسیایی اشاره کرد و بیان داشت: سال جاری برای نخستین بار در بین 17 انجمن یا رشته‌‌ ورزشی این فدراسیون دو تیم در مسابقات المپیک و چهار تیم در مسابقات آسیایی حضور خواهند داشت که تیم‌های شرکت کننده در مسابقات آسیایی برای کشورمان کسب عنوان کرده‌اند.

تیشه‌گران خاطرنشان کرد: این فدراسیون در هر دو بخش آقایان و بانوان فعالیت دارد که در سال جاری برای نخستین بار تیم بانوان به مسابقات آسیایی اعزام شدند.

وی به فعال‌سازی سه رشته ورزشی فلوربال، سپک‌ تاکرای و ورزش‌های هوایی اشاره کرد و افزود: در بخش ورزش‌های هوایی اگر اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان همکاری کند کارشناسان اردیبهشت ماه سال آینده برای شناسایی سایت‌های پرواز به کردستان خواهند آمد تا این رشته ورزشی به صورت جدی در استان فعالیت خود را شروع کند و از سایت‌های مناسب بهره‌مند شود.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول