اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مسئول کانون‌های فرهنگی مساجد مازندران:

فقر تجهیزاتی کتابخانه‌های مساجد مازندران باید برطرف شود

خبرگزاری فارس: خبرگزاری فارس: مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران گفت: رفع فقر تجهیزاتی کتابخانه‌های مساجد مازندران ضروری است.

فقر تجهیزاتی کتابخانه‌های مساجد مازندران باید برطرف شود
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دبیرخانه کانون مساجد مازندران، محمد فوقی اظهار داشت: کتابخانه‌های مساجد در بسیاری از مکان‌ها با کمترین امکانات شکل راه‌اندازی و تجهیز می‌شوند که رفع فقر تجهیزاتی کتابخانه مساجد نیازمند به حمایت استانداری از بودجه شاخص‌های فرهنگی 18 درصد است که تاکنون تحقق پیدا نکرده است.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون 294 کتابخانه عمومی مساجد در استان زیر نظر دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران فعالیت می‌کنند که تعداد 163 کتابخانه عمومی مساجد و 131 کتابخانه باز مساجد هستند.
وی اظهار داشت: از نظر خدمات رسانی و پذیرش اعضای کتابخانه مساجد مازندران بسیار خوب عمل کرده‌اند و با توجه به اینکه خانواده‌های مازندرانی، موافق حضور فرزندانشان به ویژه دختران در کتابخانه مساجد به عنوان محلی امن و قابل اعتماد هستند که جوانان و نوجوانان زیادی به عضویت کتابخانه‌های مساجد مازندران درآمده‌اند.
فوقی تصریح کرد: با توجه به استقبال بی‌نظیر مردم و به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان از کتابخانه‌های مساجد لازم است تا توجه بیشتری به کتابخانه مساجد مبذول شود و برخی از مساجد شهرهای بزرگ درآمدزایی دارند و در شهرستان‌ها و مناطق محروم و روستایی، کمک‌های مردمی در حد بسیار پایینی قرار دارد و جوابگوی تقاضای روزافزون جوانان نیست.
این مسئول بیان کرد: اگر قرار باشد که مساجد بخواهند در راستای رسالت فرهنگی و مقابله با جنگ نرم نظام سلطه و ایجاد بصیرت و تبیین آموزه‌های دینی قدم بردارند، لازم است با توجه بیشتر و تجهیز مناسب‌تر آنها، جوانان بیشتری را به این مراکز متمایل کنیم.
فوقی با قدردانی از حمایت‌های ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در تجهیز کتابخانه مساجد، ادامه داد: فقر فرهنگی مناطق روستائی و محروم، کمبود شدید تجهیزات کتابخانه‌ای و علاقه جوانان روستایی به کتاب، مشکلات فراروی دبیرخانه کانون مساجد مازندران است که به عزم جدی و استانی نیاز دارد تا با حمایت‌های مالی استاندار و دولت خدمتگزار، کمک‌رسانی بیشتری به توسعه فرهنگ روستایی داشته باشیم.
مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران ابراز کرد: با توجه به نقش محوری مساجد در جذب و تشویق اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان به اسلام و نقش محوری کتابخانه مساجد در ترویج علم و دانش، کتابخانه‌های مساجد رشد و توسعه شگرفی یافتند که توسعه خدمات کتابخانه‌ای، آشنایی هر چه بیشتر افراد جامعه با کتاب و کتابخانه و توسعه و ارتقای علمی نسل جوان جامعه از اهداف کتابخانه مساجد است.
وی عنوان کرد: کتابخانه‌های مساجد در راستای اهداف کانون‌های فرهنگی و هنری و به منظور ارتقای سطح علمی و فرهنگی جوانان و نوجوانان پا به منصه ظهور نهادند که تقویت بنیه علمی جوانان و تربیت نسلی آماده برای سازندگی آینده کشور اسلامی از جمله اهداف تاسیس کتابخانه مساجد به شمار می‌آید.
فوقی، برگزاری شب شعر کتاب و مسجد، تجلیل از کتابداران کتابخانه مساجد، تشکیل ستاد هفته کتاب، برگزاری نمایشگاه کتاب، توزیع تجهیزات و نرم افزار  و کتاب در کتابخانه‌های مساجد استان، افتتاح کتابخانه باز و مخزن دار، دیدار با ائمه جمعه و حضور کتابداران و مدیران کانون‌ها در نماز جمعه، عضویت رایگان، برگزاری مسابقه کتابخوانی نماز و اثرات آن در دوران جوانی در سطح کانون‌ها و کتاب تفسیر یوسف، تبلیغ و پیگیری مسابقه پیامکی عکس با موضوع کتابخانه‌های مساجد، تبلیغ و پیگیری مسابقه اینترنتی بهترین جمله با موضوع کتابخانه‌های مساجد، برگزاری جلسات سخنرانی و نقد کتاب در کتابخانه‌های مساجد، تجهیز 26 کتابخانه حوزه علمیه به کتاب، تجهیز کتابخانه عمومی مساجد به کتاب‌های عمومی، تجهیز کتابخانه مساجد به قفسه و میز و صندلی و تجهیز کتابخانه به نرم افزار و سی دی‌های قرآنی و علمی را از برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران اعلام کرد.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول