اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات خرمشهر اعلام کرد:

تجهیز تمام مساجد خرمشهر

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر گفت: باتوجه به برآوردهای انجام شده، مساجد این شهرستان با اعتباری بالغ بر 50 میلیون تومان تجیهز می‌شوند.

تجهیز تمام مساجد خرمشهر
حجت‌الاسلام والمسلمین احمد علوانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار داشت: مسجد یک پایگاه قدرتمند در برابر انحراف و تهاجم فرهنگی دشمنان است که باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
وی ادامه داد: در صورتی که بخواهیم در برابر تهاجم فرهنگی و توطئه‌های دشمنان ایستادگی کنیم باید در عمران و آبادانی مساجد بکوشیم.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر افزود: حضور نمازگزاران در مسجد، امید دشمنان اسلام را به ناامیدی تبدیل می‌کند همان‌گونه که در صدر اسلام نیز حضور مردم مسلمان هنگام نماز در مسجد، نشانه قدرت اسلام بود.
وی ادامه داد: در همین راستا حضور بیشتر جوانان در مساجد ضروری است چون نسل جوان در مساجد و ارتباط با روحانیت با مسائل و احکام اسلامی به خوبی آشنا شده و در دفاع از اسلام بیش از پیش مصمم‌تر خواهد شد.
علوانی تصریح کرد: مساجد تاکنون صورت مردمی اداره شده‌اند اما با توجه به گسترده بودن نیازهای مختلف این اماکن الهی اختصاص بودجه ویژه برای مساجد ضروری است.
وی با اشاره به رایزنی‌های انجام شده، در ادامه گفت: 50 میلیون تومان اعتبار به‌منظور تجهیز مساجد این شهرستان در نظر گرفته شده است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر اضافه کرد: بررسی‌ و برآوردهای لازم انجام شده و در حال خریداری تجهیزات موردنیاز مساجد هستیم.
وی اظهار داشت: در حال حاضر 61 مسجد در شهرستان خرمشهر وجود دارد که از این تعداد 35 مسجد در مناسبت‌های مختلف فعالیت گسترده‌تری دارند.
علوانی در خصوص مشکلات عمده مساجد، خاطرنشان کرد: هزینه‌های سنگین آب و برق مساجد یکی از عمده‌ترین مشکلات فراروی این مکان‌های مقدس است.
وی با اشاره به بخش‌نامه‌ موجود مبنی بر محاسبه آب‌ و برق بهای مساجد براساس نرخ اماکن فرهنگی، افزود: در اصل براساس قانون آب و برق بهای مساجد باید به‌صورت رایگان محاسبه شود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر ادامه داد: با توجه به گرمای هوا، مساجد به ناچار باید از دستگاه‌های خنک‌کننده که مصرف برق زیادی دارند، استفاده کنند در همین راستا امیدواریم مسئولان دستگاه‌های اجرایی آب و برق همکاری بیشتری با مساجد داشته باشند.
وی با اشاره به همراهی اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر با مساجد، تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی متعددی از جمله تفسیر قرآن و ... با حضور مبلغان در مساجد در حال برگزاری است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول