اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور اعضای انجمن کتابخانه‌های بشرویه

فعالیت‌های فرهنگی و عمرانی کتابخانه‌های بشرویه بررسی شد

خبرگزاری فارس: طی مراسمی با حضور اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی بشرویه پنجمین جلسه این انجمن در سال جاری برگزار و فعالیت‌های فرهنگی و عمرانی کتابخانه‌های بشرویه بررسی شد.

فعالیت‌های فرهنگی و عمرانی کتابخانه‌های بشرویه بررسی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، فرماندار بشرویه صبح امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اظهار داشت: ایران اسلامی در حال حاضر کانون فرهنگی و آگاهی و بصیرت است که فضاسازی این نگرش فرهنگی از محیط‌هایی مانند کتابخانه نشأت می‌گیرد.

غلامرضا پور‌سلطانی با اشاره به خلق حماسه باشکوه 12 اسفند سال جاری ادامه داد: باید شرایطی تدبیر شود تا جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان در بستر مناسبی از مطالعه و کسب آگاهی قرار بگیرند.

امام جمعه بشرویه نیز در این جلسه با اشاره به فراز‌هایی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی اظهار داشت: کتاب غذا و نوشیدنی روح بشر است و باید همواره روح انسانی جامعه با غذا و نوشیدنی سالم و مفید تغذیه شود و وظیفه نهادهای فرهنگی است که شرایط مناسب را برای استفاده از منابع مفید مطالعه فراهم کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد شمس‌الدین ادامه داد: شهرستان بشرویه شهری با قدمت فرهنگی است که آثار و شخصیت‌های معروف آن نشانگر این فرهنگ غنی است.

شهردار بشرویه نیز در این جلسه احداث کتابخانه‌ای استاندارد در شهرستان را مورد تأکید قرار داد.

حسن سلیمی هم‌چنین ضرورت گسترش کتابخانه الکترونیکی در مجموعه کتابخانه‌ها را مورد تأکید قرار داد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بشرویه نیز در راستای افزایش فرهنگ کتاب ‌و کتاب‌خوانی و ترغیب مردم به ویژه جوانان به مطالعه در این کتابخانه، برنامه‌های فرهنگی و عمرانی اجرا شده در کتابخانه‌های شهرستان در طول سال جاری را عنوان کرد.

محمود کاظم‌زاده اظهار داشت: طی جلساتی که با اعضای انجمن برگزار شد و مصوباتی که به تصویب رسید اقدامات زیرساختی و عمرانی برای افزایش فضای کتابخانه و دسترسی به اطلاعات به روز و جدید انجام شده است.

وی ضمن اشاره به برنامه‌های فرهنگی افزود: تقدیر از مادران و زنان خانه‌دار و مسن‌ترین عضو کتابخانه، تجلیل از پرستاران و آزادگان و عضوگیری آنها، برگزاری جشنواره نقاشی با شرکت بیش از 600 نفر از اعضا، ایجاد تعامل و همکاری با ادارات، عضوگیری 40 نفر از پرسنل و مددجویان کم‌بینا و نابینای زیر پوشش اداره بهزیستی، برگزاری نمایشگاه و جشن کتاب به مناسبت هفته کتاب و دهه فجر، برگزاری همایش حافظ‌شناسی، هم‌کاری با شبکه بهداشت و عضوگیری بهداشت‌یاران مدارس، ارائه مسابقات آن‌لاین و شبکه کتاب‌خوانان حرفه‌ای کشور و برگزیده شدن 70 نفر از شرکت ‌کنندگان از برنامه‌های این کتابخانه در طول سال جاری بوده است.

کاظم‌زاده ادامه داد: احداث مخزن کتاب با اعتبار اولیه 100‌ میلیون ریال، ورود کتاب‌های جدید به مخزن، افزایش قفسه‌ها و کمد‌ها، ملزومات اداری و رایانه از اقدامات زیرساختی و عمران برای افزایش فضای کتابخانه و ترغیب اعضاء به امر کتاب و کتاب‌خوانی بوده است.

وی از برنامه‌های آینده این کتابخانه خبر داد و افزود: برگزاری جشنواره سبزه‌آرایی، ایجاد کتابخانه مشارکتی غنی‌آباد و افتتاح نمایشگاه نقاشی آثار برگزیده 150 نفر از شرکت‌ کنندگان در جشنواره‌های نقاشی از دیگر برنامه‌های این کتابخانه خواهد بود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بشرویه عدم وسعت مخزن کتابخانه و نامناسب بودن سرویس‌های بهداشتی مجزا را از مشکلات این کتابخانه عنوان کرد و از مسئولان و دست‌اندرکاران در این حوزه تقاضای مساعدت کرد.

در پایان این جلسه نمایشگاه نقاشی توسط امام جمعه بشرویه افتتاح شد و مورد بازدید مسئولان و اعضاء قرار گرفت.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول