اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل خبر داد

راه‌اندازی بخش کودک در کتابخانه‌های عمومی اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از راه‌اندازی بخش کودک در کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل خبر داد.

راه‌اندازی بخش کودک در کتابخانه‌های عمومی اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق فرهمند‌امین پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل اظهار داشت: تمامی کتابخانه‌هایی که فضاهای فیزیکی مورد نیاز برای راه‌اندازی بخش کودک را داشته باشند باید بخش کودک در آنها راه‌اندازی شود.

وی تجهیز و راه‌اندازی 17 بخش کودک در سال‌های اخیر را یادآور شد و شاداب‌سازی بخش‌های کودک در کتابخانه‌ها را از اولویت‌های مهم در تجهیز این بخش دانست.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل خاطرنشان کرد: بی‌شک مطالعه کتاب و کتابخوانی باید از دوران کودکی در جامعه نهادینه شود و این امر مستلزم فرهنگ‌سازی از سوی کلیه دستگاه‌ها و نهاد‌‌های دست‌اندر‌کار است.

فرهمند‌امین با تاکید بر اینکه خانواده‌ها نیز در این خصوص نقش مهمی باید ایفا کنند افزود‌: در این راستا و به منظور جذب و علاقمند نمودن کودکان برای حضور در کتابخانه‌ها تلاش می‌کنیم با شاداب‌سازی بخش کودک با انواع تجهیزات برای نقاشی و اسباب‌بازی‌‌های فکری و رنگ‌آمیزی بخش کودک با انواع رنگ‌های شاد و مناسب با نیاز‌های روانی کودکان، حضور کودکان در کتابخانه‌ها بیش از پیش شود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود بازدید‌های مستمر از کتابخانه‌ها توسط کارشناسان بخش‌های مختلف ستاد را ضروری دانست و بیان داشت: باید برنامه‌ریزی‌های منسجمی در این خصوص انجام گیرد و اکیپ‌های کاملی با حضور تمام کارشناسان مرتبط با حضور در کتابخانه‌ها نقاط ضعف و قوت کتابخانه‌ها را مورد بررسی قرار دهند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل تنظیم منظم جلسات به منظور برنامه‌ریزی برای فعالیت کتابخانه‌ها را خواستار شد و  تصریح کرد: راه‌اندازی کانون‌های قرآن و نهج‌البلاغه، حضور چشمگیر در رسانه‌ها و مطبوعات و پورتال نهاد و اعلام وصول کتاب و نشریات باید مورد توجه قرار گیرد و تمامی بخش‌های اداره کل و روسای اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان باید در این خصوص اهتمام داشته باشند.

فرهمند‌امین در ادامه سخنان خود با اشاره به اجرای طرح قفسه باز در بعضی از استان‌ها خواستار برنامه‌ریزی برای اجرای طرح قفسه باز در کتابخانه‌ها شد.

این مسئول برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی بخش کودک در کتابخانه‌هایی که فضا های فیزیکی لازم را دارند، بازدید مستمر کارشناسان از کتابخانه‌های عمومی استان، راه‌اندازی کانون‌های قرآن و نهج‌البلاغه در کتابخانه‌های عمومی استان، ارائه گزارش خبری توسط کارشناسان ستاد و روسای کتابخانه‌های عمومی به روابط عمومی، تهیه بخشنامه‌های لازم برای اجرای طرح قفسه باز در کتابخانه‌ها، تهیه تجهیزات مورد نیاز برای راه‌اندازی بخش کودک، پیگیری اعلام وصول کتاب و اعلام به موقع آمار به نهاد توسط امور کتابخانه‌ها را از جمله اهداف و هدف‌گذاری‌های کتابخانه عمومی اعلام کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری انتخابات در 12 اسفند سال جاری و حضور در پای صندوق‌‌های رای را عمل به تکلیف الهی اعلام کرد و گفت: با توجه به هجمه‌های فرهنگی گسترده بیگانگان در کمرنگ نشان دادن استقبال مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی ملت ایران یک بار دیگر با حضور پرشور و شعور خود در پای صندوق‌های رای مهر باطل بر تلاش‌های بیگانگان زد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهمند‌امین در پایان سخنان خود اظهار داشت: با ادامه این روند پایه‌های انقلاب اسلامی ایران بیش از پیش مستحکم شد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول