اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران خبر داد

تجهیز کتابخانه‌های عمومی مازندران به نمایه جدید مدیریتی

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران گفت: کتابخانه‌های عمومی مازندران به نمایه جدید مدیریتی تجهیز می‌شوند.

تجهیز کتابخانه‌های عمومی مازندران به نمایه جدید مدیریتی

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران، محمد اسماعیل امامزاده با اشاره به انعکاس نظرات تخصصی نهاد در مورد موضوعات کاری اداره کل و کتابخانه‌ها گفت: معتقدیم با تلاش برای رسیدن به کیفیت و راندمان کار باید به بخش‌های تخصصی توجه شود به همین جهت مدتی است گردهمایی مدیران کل با کارشناسان تخصصی برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به تاکید دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در مورد آیین‌نامه‌های نهاد گفت: در ابتدای سال 91 قرار است آزمونی کتبی از مجموعه آیین‌نامه‌ها گرفته شود که نمره قبولی آن بیست است و حتی 19.5 را مردود دانسته‌اند.

محمد اسماعیل امامزاده به بیان نکاتی که در گردهمایی بر آن تاکید شد پرداخت و گفت: یکی از موضوعات اشاره شده در این گردهمایی نمایه مدیریت بود و در شش ماه آینده همه کتابخانه‌های کشور باید به نمایه جدید مدیریت مجهز شوند چرا که ظرفیت این نمایه فوق‌العاده است .

دبیر سند نهضت مطالعه مفید در استان ادامه داد‌: مسئولیت اجرای این پروژه در کل کتابخانه‌ها به عهده کارشناسان آی تی و مسئول امور کتابخانه‌ها است.

دبیر انجمن کتابخانه‌های استان مازندران با اعلام اینکه مازندران به لحاظ نیروی انسانی توانمند، ظرفیت‌های انسانی خوبی دارد و باید این ظرفیت‌ها را شکوفا کرد، تصریح کرد: با وجود این همه ظرفیت‌ها آمارهایی که ارائه می‌شود و مشاهده می‌کنیم آمارهایی است که در شان مازندران نیست و شیب به سمتی است که مازندران جزو استان‌های ضعیف از لحاظ آماری قرار دارد.

این مسئول فرهنگی افزود: چیزی که خیلی مورد تاکید دبیرکل بود راه‌اندازی کتابخانه شبانه‌روزی بود که تا پایان سال می‌بایست این کتابخانه‌ها راه‌اندازی شوند .

امامزاده از لزوم بازدیدهای کارشناسی و دقیق از کتابخانه‌ها گفت و عنوان کرد: در بازدیدها که کارشناسان ما آن را به طور مستمر انجام می‌دهند لازم است گزارش کار را به خود کتابخانه‌ها انعکاس دهند تا نتیجه بازدید به خود کتابخانه‌ها منعکس شده و موجب انفعال کتابخانه‌ها نشود.

وی افزود: فروش سی‌دی‌های فیلم و نمایش سریال‌ها و به بهانه ترویج کتاب و تبلیغ کتابخوانی حتی پخش موسیقی مورد تایید نهاد نیست و هرگونه فعالیت‌های این چنینی نیز باید با مجوز از نهاد باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تاکید دیگر نهاد را بر روی خدمات‌دهی بلوتوث سندر اعلام و اظهار داشت: ‌ از کارشناسان خود در بخش آی تی می‌خواهیم در خدمات‌دهی گسترده و نحوه پرداخت از این سامانه همکاری لازم را با نهاد کتابخانه‌های کشور داشته باشند.

امامزاده در ادامه از کارشناسان آی تی خواست ظرفیت اعلام وصول طرح کتاب من که در استان مازندران در حدود 70 درصد است را  تا پایان سال به صددرصد برسانند.

وی ادامه داد: در مورد قفسه‌های باز کتابخانه‌ها نیز مقرر شد، کتابخانه‌های با قفسه باز که تا امروز 60 درصد کتابخانه‌های کشور دارای کتابخانه با قفسه باز هستند تا پایان سال باید به صددرصد برسد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران با اعلام اینکه بیشترین شکایتی که از کتابخانه‌ها می‌شود شامل دو بخش است، گفت: بالاترین درصد شکایت برمی‌گردد به نظافت کتابخانه‌ها که انتظار داریم همکاران ما در اداره کل کتابخانه‌ها در بازدیدهای خود از کتابخانه‌ها به این بخش توجه اساسی داشته باشند.

امامزاده افزود: دومین مورد که مورد شکایت مراجعان قرار داشت بدرفتاری کتابداران بود و وقتی مصداق‌های این بدرفتاری ریز می‌شود می‌گویند عدم پاسخگویی، بی‌‌حوصلگی و بی‌احترامی به ارباب رجوع، حال اینکه نظام اداری کشور بر تکریم ارباب رجوع تاکید دارد، و ما از شما می‌خواهیم اینها را حتما در بازدیدها مد نظر قرار دهید.

وی افزود: البته یک مقدار شاید طبیعی باشد حجم مراجعان در کتابخانه‌ها بالا است و شاید همکاران خسته می‌شوند اما باز نیاز است تا تذکری داده شود تا همکاران توجه بیشتری به این قضیه داشته باشند .

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران از افزایش 96 هزار نسخه کتاب به منابع کتابخانه‌های عمومی استان مازندران خبر داد.

امامزاده گفت: در 10 ماهه سال جاری 96 هزار جلد کتاب به منابع مطالعاتی استان افزوده شده است که ارزشی بالغ بر 5/3 میلیارد ریال دارد.

امامزاده خاطرنشان کرد: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بیش از 900 میلیون ریال کتاب را امسال از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مبلغ 750 میلیون ریال را از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بابت طرح کتاب من خریداری کرده است .

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ادامه داد:  تعداد کتاب‌های کتابخانه‌های عمومی استان در سال 89 تعداد 836 هزار و 542 نسخه بوده که هم‌اکنون به 932 هزار و 823 نسخه کتاب رسیده است.

دبیر سند نهضت مطالعه مفید استان مازندران به افزایش 96 هزار نسخه کتاب در 10 ماهه نخست سال جاری اشاره کرد و گفت: از این مقدار 25 هزار نسخه آن توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان خریداری و مابقی آن از طریق سامانه درخواست کتاب من و به سفارش اعضای کتابخانه‌های عمومی استان، اهدا از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر دستگاه‌ها بوده است.

دبیر انجمن کتابخانه‌های عمومی استان در ادامه افزود : اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان 3 هزار نسخه کتاب با 20 عنوان مختلف نیز از نویسندگان استان مازندران خریداری کرده است که ارزش آن در حدود 120میلیون ریال است.

انتهای پیام/ش10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول