اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل:

7 درصد جمعیت نیر عضو کتابخانه‌های عمومی هستند

خبرگزاری فارس: معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: هم‌اکنون بیش از هفت درصد جمعیت شهرستان نیر عضو کتابخانه‌های عمومی هستند.

7 درصد جمعیت نیر عضو کتابخانه‌های عمومی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جعفر نوع‌خواه پیش از ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان نیر اظهار داشت: بیش از هفت درصد جمعیت شهرستان نیر عضو کتابخانه‌های عمومی هستند و این رقم در مقایسه با سایر کتابخانه‌های عمومی استان در رتبه اول قرار دارد.

وی اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی شهرستان نیر را یک‌هزار و 723 نفر اعلام کرد و افزود: در برنامه‌ریزی‌های سال جاری تلاش می‌کنیم بیش از 10 درصد افراد جامعه را عضو کتابخانه کنیم.

معاون کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل میزان عضویت افراد جامعه در کتابخانه‌ها را برابر با استاندارد‌های جهانی 20 تا 30 درصد عنوان کرد و یادآور شد: رسیدن به استاندارد‌‌های جهانی در تمامی شاخص‌ها به ویژه در میزان مطالعه مفید و اعضای فعال کتابخانه‌ها نیازمند تلاش و حمایت تمام دستگاه‌ها به ویژه ارگان‌‌های فرهنگی است.

نوع‌خواه در ادامه سخنان خود اجرای طرح قفسه باز در کتابخانه‌ها را گامی دیگر در جهت جذب مخاطبان و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی دانست و خاطرنشان کرد: در این طرح مراجعه‌کنندگان با حضور در مخازن کتاب منابع مورد نیاز خود را انتخاب خواهند کرد.

این مسئول بیان داشت: بدون تردید ایجاد ساختار محکم و توانمند در مجموعه ستاد می‌تواند در شکل‌گیری اثرات مثبت در فعالیت‌های کتابخانه‌ای موثر باشد.

معاون کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل ادامه داد: در این خصوص نیز اقدامات قابل توجهی در مجموعه اداره کل شکل گرفته است و راه‌اندازی اتوماسیون اداری برای تسهیل در مکاتبات اداری، اجرای طرح اینترانت استان برای تسریع در مکاتبات، راه‌اندازی اینترنت پرسرعت در کتابخانه‌هایی که بسترهای لازم را دارند و نصب آنتی‌ویروس بر روی کامپیوترها جهت امنیت داده‌ها و اطلاعات موجود در رایانه‌های کتابخانه و ایجاد شبکه LAN در کتابخانه‌ها از جمله موارد مهم اجرا شده در بخش فناوری اطلاعات اداره کل بوده است.

نوع‌خواه یادآور شد: در سایر بخش‌های ستادی از جمله امور کتابخانه‌ها، روابط عمومی، امور انجمن‌ها، برنامه‌ریزی، مشارکت‌ها نیز تعاملات مناسبی با ادارات داخلی، شهرستانی و مجموعه ادارات استانی بوجود آمده است و تلاش می‌کنیم با محقق نمودن برنامه‌های سال 90 در آخر سال جاری، یک برنامه منسجم و متناسب با واقعیت‌های موجود برای سال آینده طراحی و از اول سال آینده به اجرا گذاشته شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در حاشیه این جلسه معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل به همراه کارشناسان ستاد از کتابخانه‌های عمومی علامه امینی و دانش نیر بازدید کرد.

وی خواستار ارائه خدمات علمی و کتابخانه‌ای به صورت مطلوب به علاقمندان به کتاب و کتابخوانی شد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول