اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبسرد مطرح کرد

جاده "همند"؛ مطالبه‏ به حق مردم منطقه

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبسرد تعریض جاده قدیم آبسرد را نیاز اساسی مردم این منطقه خواند.

جاده "همند"؛ مطالبه‏ به حق مردم منطقه

حجت‏الاسلام حسین ردایی در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران با ابراز رضایت از حضور رئیس جمهور در شهرستان دماوند در آینده نزدیک اظهار داشت: بیش از هر موضوعی اصل حضور رئیس جمهور در شهرستان دماوند به خودی خود موجب رضایت مردم و مسئولان این خطه است.

ردایی ادامه داد: آبسرد نزدیک به 16 سال پیش از این با تشکیل نهاد شهرداری به شهری مجزا تبدیل شد و رشد و توسعه آن در این مدت چشم‏گیر و قابل ملاحظه بود.

* آب زراعی معضل نخست آبسرد

وی، آب زراعی را معضل نخست آبسرد خواند و افزود: آبسرد از دیرباز تاکنون به عنوان یکی از مناطق زراعی شهرستان دماوند و استان تهران مطرح بوده و هست؛ از این رو، فقدان آب زراعی و تامین منابع تهیه این ماده حیاتی یکی از بارزترین مشکلات این خطه قلمداد می‏شود.

امام جمعه آبسرد اضافه کرد: اگر سابق بر این، کشاورزان آبسرد با حفر چاهی صرفا 20 متری به قنات‏های مملو از منابع آب دست می‏یافتند، امروز این مهم با ایجاد چاه‏های 150 متری (به شرط اخذ مجوز) نیز گاهی امری غیرممکن است و ادامه راه با رویه کنونی، کشاورزی این خطه با اما و اگرهای بسیاری همراه خواهد ساخت.

ردایی با اشاره به مطالبات مردمی در این خصوص اظهار داشت: انتظار مردم آبسرد برای رفع معضل کمبود آب زراعی، مهار آب‏های روانی است که پس از انشعاب از دریاچه تار طی طول سال به صورت بی‏هدف جریان یافته و به مصرف اراضی نمی‏رسد.

* جاده "همند"؛ مطالبه‏ای به حق

وی تعریض جاده قدیم آبسرد را دیگر نیاز اساسی این خطه خواند و گفت: از جمله مباحثی که از سوی استانداری تهران در حال پیگیری است، پروژه تعریض جاده قدیم این خطه یا همان جاده "همند" است.

امام جمعه آبسرد ادامه داد: جاده همند در سه دهه گذشته جهت تردد اهالی بین منطقه روستایی آن روزهای آبسرد و جاده اصلی دماوند ـ فیروزکوه مورد استفاده قرار می‏گرفت؛ حال آنکه این مسیر هرگز پاسخگوی آبسرد توسعه یافته و در حال پیشرفت امروز نیست.

ردایی با اشاره به مصوبات سفر دوم هیئت دولت پیرامون جاده همند یادآور شد: هیئت وزیران در سفر دوم خود به شهرستان دماوند، طرح تعریض جاده همند را به تصویب رساند؛ اما این مهم هرگز صورتی اجرایی به خود نگرفت.

وی در خصوص حوادث جاده‏ای جبران‏ناپذیر این مسیر خاطرنشان کرد: عدم اختصاص بودجه به تعریض جاده همند و اجرایی نشدن مطالبات مردمی موجبات بروز سوانح رانندگی دلخراش و مرگ و میر چند تن از همشهریان این خطه را فراهم آورده است.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول