اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

پرستاران شرایط کاری سختی دارند؛ افزایش حقوق آنها الزامی است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: پرستاران شرایط کاری سختی دارند بنابراین ‌افزایش حقوق آنها الزامی است.

پرستاران شرایط کاری سختی دارند؛ افزایش حقوق آنها الزامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، شاهین شیرانی عصر امروز در پنجمین همایش پرستاری نصف‌جهان با موضوع مطالبات جامعه و پرستاران از یکدیگر اظهار داشت: نظام سلامت از دیدگاه قانون اساسی، جامعه و شرع وظیفه بزرگی بر عهده دارد چرا که سلامت حق مردم و وظیفه حاکمیت بر اساس قانون اساسی تامین پایه سلامتی برای مردم است.

وی افزود: سلامت شامل بخش‌هایی مانند پبشگیری، درمان، توان‌بخشی و بازتوانی برای برگرداندن فرد به جامعه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه ملاک اصلی در نظام سلامت پیشگیری از بیماری است، تصریح کرد: یک پرستار در اصل وظیفه پرستاری از سلامتی را بر عهده دارد و این موضوعی است که لازم است برای آن فرهنگ‌سازی شود.

وی ادامه داد: در راه حفظ سلامتی علاوه بر اینکه کمیت و طول عمر مهم است کیفیت عمر نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

شیرانی با بیان اینکه در نظام سلامت همه کادر مسئول از کوچک و بزرگ همچون حلقه‌های زنجیر به هم متصل‌اند، تاکید کرد: همه ما یک تیم هستیم و در این میان درجه‌بندی افراد بی‌معنی است چرا که در یک تیم کار تمام افراد به یک میزان اهمیت داشته و هیچ‌کدام بر دیگری برتری ندارد و در نهایت رضایت‌مندی بیمار از همه چیز مهم‌تر است.

وی با اشاره به حقوق متقابل بیمار و درمانگر گفت: تا زمانی که حقوق ارائه‌دهنده خدمت پرداخت نشود این انتظاری غیرمنطقی است که حقوق بیمار به طور کامل رعایت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: پس از تبیین قوانین نظام سلامت است که می‌توان انتظار ارائه خدمت از پرستاران را داشت زیرا کار پرستار همانند کار سربازی است که بدون اسلحه نمی‌تواند خدمتی را ارائه کند.

وی با بیان اینکه حرمت جامعه پرستاری به دست خود آنها محقق می‌شود، اظهار داشت: نگرش افراد به سادگی با قانون، زور و نامه عوض نمی‌شود اما اگر جامعه پرستاران به ارتقای علم، اخلاق و رفتار خود اهمیت دهند هویت آنها به جامعه ثابت شده و این جایگاه به خودی خود تحقق می‌یابد.

شیرانی تاکید کرد: یک پزشک حداکثر 15 دقیقه در شبانه‌روز با بیمار در ارتباط است و بقیه ساعات روز را با پرستار می‌گذراند بنابراین پرستار باید همگام با پزشک در روند درمان بیمار شرکت کند.

وی در ادامه بیان داشت: ما باید در فرهنگ‌سازی به جایی برسیم که بیمار نام پرستار خود بهتر از پزشک بشناسد  و در پرسیدن بیشتر پرسش‌های خود به پرستار اعتماد کند، در آن صورت است که نظام سلامت هویت خود را باز می‌یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه علم بخش کوچکی از پرستاری است، تصریح کرد: پرستاری در واقع عشق ورزیدن به همنوع و نوعی هنر است و بدون عشق جایگاه مناسب خود را نمی‌یابد.

وی با بیان اینکه پرستاری از جمله مشاغل سخت نظام پزشکی است، تاکید کرد: ورود به این عرصه نیازمند فداکاری و صبر بسیار است و لازم است دانشجو پیش از ورود به این حرفه و از زمان آغاز دانشگاه آموزش‌های ببیند ضمن اینکه پس از فارغ‌التحصیلی همانند رشته‌های پزشکی و دندان‌پزشکی آموزش‌های کوتاه‌مدت و بلند مدت عملی در نظر گرفته شود تا در این کار حرفه‌ای شده و مدیریت در شرایط سخت را فرا گیرد.

شیرانی با اشاره به اینکه تصحیح تعرفه‌گذاری حقوق پرستان بسیار ضروری است، گفت: تا زمانی که نظام پرداخت از روزمزدی به کارمزدی اصلاح نشود مشکلات حقوقی پرستاران ادامه می‌یابد و برای هرگونه اضافه کار پرستار بدون در نظر گرفتن سقف باید حقوق پرداخت شود.

وی درمورد قانون بهره‌وری نیز بیان داشت: از ابتدای مهرماه اجرای این قانون در تمام بیمارستان‌ها الزامی شد و در هر بخش از این قانون ابهام وجود داشته است از وزارت‌خانه استعلام شده چرا که این دستورالعمل کشوری است.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول