اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام پرستاری مشهد:

نقش پرستاران در پیروزی انقلاب غیرقابل انکار است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام پرستاری مشهد گفت: نقش پرستاران در پیروزی انقلاب اسلامی اثرگذار و غیرقابل انکار است.

نقش پرستاران در پیروزی انقلاب غیرقابل انکار است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، احمد نجاتیان صبح امروز در همایش تجلیل از نقش پرستاران در انقلاب اسلامی و تقدیر از پرستاران پیشکسوت استان که توسط سازمان نظام پرستاری مشهد با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سالن همایش بیمارستان تخصصی قلب جواد الائمه(ع) برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به نقش پررنگ پرستاران در جریان پیروزی انقلاب اسلامی، کم‌تر به اقدامات مثبت و اثرگذار این قشر توجه شده ‌است.

عضو شورای‌عالی نظام پرستاری کشور از پرستاران به عنوان یکی از گروه‌های پشتیبان در پیروزی انقلاب نام برد و افزود: نقش گروه‌های پزشکی و پیراپزشکی به گروه‌های پشتیبان در جریان پیروزی انقلاب اسلامی بسیار پراهمیت و اثرگذار بوده است.

وی با بیان اینکه کارمندان شرکت نفت در جریان انقلاب اسلامی با اعتصاب خود و کادر پزشکی و درمانی با خدمت رسانی بی‌وقفه خود به پیروزی انقلاب کمک کردند، ادامه داد: چنانچه حمایت این گروه‌های پشتیبان در جریان پیروزی انقلاب اسلامی وجود نداشت چه بسا چنین نتیجه و ثمراتی از این انقلاب مترتب نمی‌شد.

رئیس سازمان نظام پرستاری مشهد با اشاره به نقش و اهمیت پرستاران پیشکسوت اظهار داشت: پرستاری آکادمیک از حرفی است که تاریخچه یک صد ساله در ایران دارد و با توجه به نقش پرستاران در کادر پزشکی کشور، بخشی از ارتقا و بهبود سیستم پزشکی مرهون پرستاران پیشکسوت است.

نجاتیان پرستاران را هویت‌سازان حرفه پزشکی عنوان کرد و ادامه داد: وضعیت کنونی پزشکی کشور که در شرایط بسیار خوب و مطلوبی نیز قرار دارد، بدون کمک و همیاری پرستاران پیشکسوت و هم‌چنین تحمل سختی‌ها در راستای فراهم کردن زمینه‌های شرایط کنونی وضعیت پزشکی کشور ممکن نبود.

عضو شورای‌عالی نظام پرستاری کشور با اشاره به برگزاری همایش تجلیل از نقش پرستاران در انقلاب اسلامی و تقدیر از پرستاران پیشکسوت استان اظهار امیدواری کرد: برگزاری چنین جلساتی به صورت منظم و سالانه می‌تواند ضمن ایجاد فضایی برای استفاده بیشتر از تجربیات پیشکسوتان حرفه پرستاری، زمینه‌های ایجاد و راه‌اندازی کانون بازنشستگی پرستاران را نیز فراهم کند. 

انتهای پیام/م20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول