اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

2 هزار پرستار در مشهد جذب شده‌اند

خبرگزاری فارس: معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در دو سال اخیر 2 هزار نیروی پرستار جذب بیمارستان‌های مشهد و کادر درمانی شده‌اند.

2 هزار پرستار در مشهد جذب شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ناصر سرگلزایی ظهر امروز در همایش تجلیل از نقش پرستاران در انقلاب اسلامی و تقدیر از پرستاران پیشکسوت استان که توسط سازمان نظام پرستاری مشهد با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سالن همایش بیمارستان خیریه تخصصی قلب جوادالائمه(ع) برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به زحمات پرستاران و وجود ضعف در کادر نیروی پرستاری در مشهد، جذب نیروی پرستار در سال جاری و سال گذشته مورد توجه دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده است.

وی با اشاره به جذب 2 هزار نفر کادر پرستاری در دو سال اخیر، ادامه داد: در حال حاضر با جذب این تعداد پرستار، از میان 14 هزار نیروی کادر درمانی تعداد نیرو‌های پرستار به 8 هزار نفر رسیده است و امید داریم که براساس مجوز‌‌های گرفته شده، تعداد پذیرش و جذب پرستاران را بالاتر برده تا به این روش از حجم کاری بالای آنان بکاهیم.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از دیگر اقدامات دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ارتباط با پرستاری به یکسان‌سازی لباس کادر درمانی اشاره کرد و اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در زمینه گسترش فرهنگ عفاف و حجاب یکی از سازمان‌های موفق و برتر در استان خراسان‌رضوی به شمار می‌رود.

سرگلزایی با اشاره به این‌که آئین نامه عفاف و حجاب مصوب شورای‌عالی انقلاب فرهنگی از سال 88 به طور جدی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد دنبال شده است، اظهار داشت: برای این آئین‌نامه 16 بندی، دستورالعمل اجرایی در دانشگاه نوشته شده و پس از تأیید در شورای فرهنگی دانشگاه به اجرا درآمده که تأیید و تشویق امام جمعه مشهد مقدس و استاندار را نیز به همراه داشت.

وی ادامه داد: بر همین اساس طرح یکسان‌سازی پوشش کادر درمانی و اداری دانشگاه نیز در دستور کار قرار گرفت و مراحل دوخت لباس ویژه کارکنان بخش درمانی با الگوبرداری‌ها و نظرسنجی‌های مختلف به انجام رسید.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: این طرح با بودجه‌ای برابر با 600 میلیون تومان اجرا شد و امیدواریم با کمک‌ها و مساعدت بیشتر در این راستا، امکان بهره‌برداری همه کادر درمانی از یک پوشش مناسب و یکسان فراهم شود.

سرگلزایی در ادامه به بحث اصل بهره‌وری اشاره کرد و اظهار داشت: اجرای این اصل نیازمند صرف زمان و کار زیاد دارد اما دانشگاه علوم پزشکی مشهد آمادگی لازم را برای برگزاری جلسات تبادل نظر و تجربیات با نظام پرستاری را اعلام می‌کند.

وی با بیان این مطلب که در حال حاضر نیز این تبادل نظر و ارتباط میان دانشگاه علوم پزشکی و سازمان نظام پرستاری مشهد وجود دارد، اظهار امیدواری کرد: تبادل نظر و رئیس سازمان نظام مهندسی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد می‌تواند در کم‌تر کردن بار سنگینی که برعهده قشر زحمت‌کش پرستاران و رفع مشکلات کاری حوزه پرستاری اثرات مثبتی داشته باشد.

*هیچ تاریخ و کتابی نمی‌تواند گویای زحمات پرستاران باشد

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در امر پرستاری با ذکر خاطراتی از پرستاران در جریان پیروزی انقلاب اسلامی و هم‌چنین هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: هیچ تاریخ و کتابی نمی‌تواند زحمات پرستاران را در شرایط سخت و بحرانی جمهوری اسلامی ایران به درستی گویا کند.

عفت ناظمی ضمن تقدیر از پرستاران به عنوان قشر زحمت‌کش و مظلوم جامعه و هم‌چنین ذکر جایگاه شاخص و پراهمیت پرستاران در نظام درمانی و پزشکی کشور ادامه داد: انتظار می‌رود نظام پرستاری با ایجاد تشکلی برای پرستاران ضمن ارائه حمایت بیشتر از این قشر، امکان تبادل نظر و استفاده از تجربیات پرستاران پیشکسوت را نیز فراهم کند. 

انتهای پیام/م10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول