اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی ثبت احوال قم اعلام شد

آرشیو الکترونیکی اسناد قم از مرز یک میلیون سند گذشت

خبرگزاری فارس: معاون فن آوری اطلاعات و آمار جمعیتی اداره کل ثبت احوال استان قم گفت: تا کنون یک میلیون و 70 هزار برگ از اسناد سجلی و هویتی ثبت احوال استان قم الکترونیکی شده است.

آرشیو الکترونیکی اسناد قم از مرز یک میلیون سند گذشت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت احوال استان قم، جواد ادیم اظهار داشت: در استان قم حدود یک میلیون و 400 هزار برگ سند هویتی و سجلی وجود دارد که روزانه افزون بر 15 هزار برگ از این اسناد در اداره ثبت احوال شهرستان قم اسکن، داده آمایی و آرشیو الکترونیکی می‌شود.

وی ادامه داد: تا کنون یک میلیون و 70 هزار سند در این استان اسکن شده است که از این تعداد 685 هزار برگ سند داده آمایی و 510 هزار برگ از این اسناد از طریق ارتباطات مخابراتی و با شرایط موجود پهنای باند بارگذاری و به مرکز داده سازمان ثبت احوال کشور انتقال داده شده است.

معاون فن آوری اطلاعات و آمار جمعیتی اداره کل ثبت احوال استان قم با اشاره به مزایای این پروژه ابراز داشت: با اتمام این پروژه برای انجام خدمات مربوط به ثبت احوال، ضرورتی به حضور و یا ارسال مدارک به اداره محل صدور شناسنامه وجود ندارد و از طریق سامانه‌های الکترونیکی دسترسی سریع به اسناد آرشیو شده، برای ارائه مطلوب‌تر خدمات امکان پذیر است.

ادیم یکی از مزایای اصلی پروژه آرشیو الکترونیکی اسناد را افزایش سرعت خدمات رسانی به مراجعان عنوان کرد و گفت: افزایش ضریب امنیت اسناد، صرفه جویی در وقت و هزینه به ویژه هزینه‌های مربوط به مراسلات پستی و بایگانی، حفظ اسناد از خطرات و بلایای طبیعی، جلوگیری از استهلاک و فرسودگی اسناد بر اثر استفاده‌های متعدد و نیز ارائه خدمات هویتی در اداره محل سکونت افراد بدون در نظر گرفتن محل صدور شناسنامه آنها از دیگر مزایای آرشیو الکترونیکی اسناد است.

شایان ذکر است که این پروژه از اواخر مرداد ماه سال جاری در سه شیفت کاری در استان قم آغاز شده و هم اکنون این پروژه در سطح کشور و در ادارات ثبت احوال کشور در حال انجام است که در حال حاضر در استان قم با پیشرفت چشمگیری نسبت به سایر استانها 80 درصد از اسناد سجلی آرشیو الکترونیکی شده است.

انتهای پیام/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول