اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جشنواره ملی مطبوعات خلیج فارس/

برگزاری کارگاه آموزشی خبرنویسی

خبرگزاری فارس: در نخستین روز از جشنواره ملی مطبوعات محلی خلیج فارس، کارگاه آموزشی ساختار خبر نویسی با حضور دکتر مجید رضائیان نماینده هیئت داوران جشنواره برگزار شد.

برگزاری کارگاه آموزشی خبرنویسی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، در این کارگاه آموزشی که ظهر امروز برگزار شد جمعی از کارشناسان مطبوعات ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های کشور، فعالان و خبرنگاران استان هرمزگان حضور داشتند و به مباحثی همچون ساختار خبر نویسی، استانداردسازی رسانه‌ها، رویکرد مطبوعات و ... پرداخته شد.

مجید رضائیان نماینده هیئت داوران جشنواره ملی مطبوعات محلی ضمن تاکید به توجه بیشتر مطبوعات محلی به محتوا و پختگی خبرها و گزارش‌ها گفت: بسیاری از خبرها و مطالبی که در مطبوعات محلی سراسر کشور چاپ می‌شود غیر علمی، بدون کارشناسی دقیق و اعمال دروازبانی صحیح اصلاعات و اخبار است.

وی شفافیت و صریح بودن را از مهم‌ترین خصوصیات مطبوعات دانست و افزود: روزنامه نگاری کاری فرهنگی است نه سیاسی و تداخل این دو باعث می‌شود رسالت مطبوعاتی روندی ضعیف داشته باشد.

نماینده هیئت داوران نخستین جشنواره ملی مطبوعات محلی خلیج فارس ضمن تاکید بر تدوین فلسفه روزنامه نگاری در ایران ادامه داد: این وظیفه خطیر بر عهده فعالان مطبوعاتی و رسانه ایست و لازمه تحقق آن مطالعه و استفاده از تجارب دیگران است.

رضائیان تلفیق کار اقتصادی با حوزه روزنامه‌نگاری را از دیگر چالش‌ها و موانع توسعه مطبوعات محلی دانست و گفت: کار اقتصادی روزنامه نباید با کار فرهنگی مطبوعات قاطی شود، زیرا خبرنگاری کاری حرفه‌ای با تعهد بالا به مردم و جامعه است و نباید فعالیت اقتصادی بر محتوای آن تاثیر بگذارد.

در ادامه این کارگاه جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد که دکتر رضائیان به سئوالات شرکت کنندگان در خصوص داوری آثار نخستین جشنواره ملی مطبوعات محلی خلیج فارس پاسخ داد.

انتهای پیام/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول