اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون نوسازی و بهسازی قزوین خبر داد

پیشرفت 75 درصدی طرح مرمت بدنه تالار ایران

خبرگزاری فارس: معاون فنی و اجرایی سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین از پیشرفت 75 درصدی طرح مرمت بدنه تالار ایران خبر داد.

پیشرفت 75 درصدی طرح مرمت بدنه تالار ایران

آرش رشوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: در راستای توجه بیشتر به منظر شهری و الگوسازی برای استفاده از معماری سنتی در ساخت و ساز شهری، مرمت بدنه تالار ایران طبق الگوی معماری سنتی که بر اساس شواهد موجود در گذشته داشته است آغاز شده و به گونه‌ای اجرا می‌شود که مشکلی برای کسب واحدهای مجاور ایجاد نمی‌کند.

وی بهره‌برداران اصلی این قبیل طرح‌ها را شهروندان ذکر کرد و افزود: بنا بود اجرای این طرح در دهه فجر به پایان برسد که به دلیل عدم همکاری مالکان واحدهای تجاری مجاور آن به تعویق افتاد اما تا پایان سال اجرای آن به اتمام می‌رسد.

وی مرمت پاساژ ساربان‌ها را در مجاورت هتل ایران از دیگر اقدامات در دست اجرای این سازمان عنوان و تصریح کرد: سازمان نوسازی و بهسازی بنا دارد هتل ساربان‌ها را به منظور جلوگیری از آلودگی نمای آن را با لایه نانو بپوشاند که برای اجرای آن به همراه مرمت بدنه تالار ایران در مجموع افزون بر 3 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات شهرداری در نظر گرفته شده است.

معاون فنی و اجرایی سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین ادامه داد: پیاده‌رو سازی، کفسازی، نصب مبلمان و نیمکت‌های سنگی در خیابان شهدا از جمله برنامه‌هایی است که در سال جاری در راستای طرح بازسازی خیابان شهدا (سپه) به عنوان نخستین خیابان ایران به اجرا درآمد و با اقبال خوبی از سوی عموم مواجه شد.

رشوند پیرامون طرح نوسازی خیابان شهدا خاطر نشان کرد: امکان‌سنجی اجرای این طرح در سال 84 طی جلساتی با حضور مسئولان ارشد شهری، حقوقی و استانی انجام شد و پس از انجام مطالعات، بلوار موجود در آن خیابان حذف و احداث پیاده‌رو در آن آغاز شد.

وی تصریح کرد: به علت وجود مشکلات فرهنگی بسیاری از شرایط استفاده از این خیابان نظیر ممنوعیت سرعت بالای 30 کیلومتر بر ساعت برای وسایل نقلیه و عدم تردد وسایل نقلیه سنگین رعایت نمی‌شود.

معاون فنی و اجرایی سازمان نوسازی و بهسازی بهره‌برداری از سرای قیصریه و فضای اطراف نگارالسلطنه را در سرای تاریخی سعدالسلطنه بخش دیگری از طرح‌های این سازمان برشمرد که تا پایان امسال تمام شده و نمایشگاه اسباب‌بازی در این قسمت‌ها نیز برگزار می‌شود.

رشوند اذعان کرد: ساماندهی گلزار شهدا بخش دیگری از برنامه‌ها است که طی آن در سال گذشته یک فضای 2 هزار و 400 متری کفسازی شد و در سال جاری نیز کفسازی هزار و 600 متر از فضای آن در دستور کار قرار گرفت که به علت برپایی مراسمات گوناگون و نیز نامناسب بودن شرایط جوی در اجرای آن تأخیر ایجاد شد اما تا پایان سال به طور کامل اجرایی می‌شود.

وی ساماندهی امامزاده حسین (ع)، ادامه طرح ساماندهی گلزار شهدا و ادامه طرح بازسازی سرای سعدالسلطنه را از برنامه‌های شاخص این سازمان در سال آینده برشمرد و گفت: طرح ساماندهی امامزاده حسین (ع) شامل ساماندهی فضای زیرین، نصب بلندگو، تیر چراغ برق و سیستم روشنایی و سایر خدمات این چنینی است.

انتهای پیام/و۱۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول