اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل:

فرهنگ کتابخوانی نیازمند تامین زیر‌ساخت‌هاست

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: تامین زیر‌ساخت‌ها و توسعه و تجهیز فضاهای فرهنگی از راهکار‌های مهم گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

فرهنگ کتابخوانی نیازمند تامین زیر‌ساخت‌هاست

صادق فرهمندامین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: برای نیل به این هدف برنامه‌هایی به صورت کوتاه‌ مدت، میان مدت و بلند مدت در این اداره کل برای توسعه کتابخانه‌های عمومی در تمامی شاخص‌ها طرح‌ریزی شد و توسعه فضاهای فیزیکی به عنوان یکی از اهداف مهم آغاز شده است.

وی یادآور شد: در راستای تعمیم فعالیت‌های فرهنگی در مناطق کمتر توسعه یافته روستایی، 54 روستای پرجمعیت استان شناسایی و برای احداث کتابخانه در برنامه بلند مدت مد نظر قرار گرفته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل ادامه داد: امسال برای اولین بار برابر تفاهم‌نامه منعقده با استانداری اردبیل آغاز مراحل ساخت هفت باب کتابخانه روستایی در روستای آراللوی اردبیل، انجیرلوی بیله‌سوار، روستای ایران‌آباد پارس‌آباد، لمبر خلخال، روستای موران گرمی، کتابخانه روستایی فخر‌آباد مشگین‌شهر، کتابخانه روستایی نیارق نمین که جمعاً با مساحت یک‌هزار و 250متر مربع و با اعتبار 4 هزار و 410 میلیون ریال از محل اعتبارات شاخص‌های فرهنگی سفر ریاست جمهوری آغاز شده است.

فرهمند‌امین بیان داشت: مراحل احداث این کتابخانه‌ها برای اولین بار زیر نظر مستقیم دفتر فنی کتابخانه‌های عمومی استان خواهد بود.

این مسئول در ادامه سخنان خود تصریح کرد: علاوه بر پروژه‌های در دست احداث، کتابخانه عمومی امام علی در محله آرازعلی اردبیل با مساحتی بالغ بر 600 متر مربع و در دو طبقه شامل بخش‌های کودک، سالن‌های مطالعه مجزا برای خواهران و برادران، بخش اینترنت و بخش مخزن و مرجع کتابخانه و کتابخانه عمومی زرج‌آباد در شهرستان کوثر مورد بهره‌برداری قرار گرفتند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل تشکیل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان و ساخت اولین کتابخانه عمومی خیرین را یادآور شد و افزود: راه‌اندازی این انجمن در تمام شهرستان‌ها گامی دیگر در مسیر توسعه و تجهیز فضاهای کتابخانه‌ای است که امسال با قوت و سرعت بیشتری در کتابخانه‌ها در حال پیگیری است.

فرهمند‌امین تصریح کرد: اولین تاثیر مثبت تشکیل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز کلنگ‌زنی اولین کتابخانه عمومی خیرین به نام مرحوم علیپور در شهر اردبیل به متراژ 250 متر است که هم‌اکنون در حال ساخت می‌باشد.

وی در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس اظهار داشت: در همین راستا افزایش هفت باب کتابخانه مشارکتی با انعقاد تفاهم‌نامه با مراکز و موسسات عمومی و ادارات در سال جاری فعالیت خود را آغاز کردند تا گامی در جهت دسترس قرار دادن کتاب و افزایش سرانه مطالعه برداشته شود.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول