اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به نیاز مناطق روستایی صورت می‌گیرد

احداث 120 باب کتابخانه عمومی روستایی در کرمان

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان گفت: با توجه به نیاز مناطق روستایی به کتابخانه‌های عمومی، 120 باب کتابخانه عمومی روستایی تا پایان سال 93 در کرمان باید احداث و راه‌اندازی شود.

احداث 120 باب کتابخانه عمومی روستایی در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد‌جواد حسین‌زاده پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیر‌کل دفتر امور روستایی استانداری کرمان به منظور بررسی راهکارهای عملیاتی برای احداث و راه‌اندازی کتابخانه‌های عمومی روستایی اظهار داشت: پیشرفت فرهنگی در گرو شناخت و آگاهی است و برای درک آگاهی صحیح، توجه ویژه به حوزه کتاب و کتابخوانی ضروری است. 

وی افزود: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر فراهم کردن زمینه مطالعه برای تمام‌ آحاد جامعه و تولید فکر و افزایش معلومات عمومی و همچنین رسالت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، باید با جدیت در راستای اشاعه فرهنگ مطالعه مفید و ترغیب اقشار مختلف جامعه به امر کتابخوانی و ایجاد عادت به مطالعه گام برداشت.

حسین‌زاده به نقشه راه توسعه عمرانی کتابخانه‌های عمومی کشور تا پایان برنامه پنجم توسعه اشاره کرد و افزود: بر اساس این نقشه و با توجه به نیاز مناطق روستایی به کتابخانه‌های عمومی باید 120 باب کتابخانه عمومی روستایی در روستاهای با جمعیت بیش از یک هزار و 500 نفر در استان کرمان تا پایان سال 93 احداث و راه‌اندازی شود. 

سید‌حسن هاشمی مدیر‌کل دفتر امور روستایی استانداری کرمان نیز با اشاره به پراکندگی جمعیت و پهناور بودن استان کرمان گفت: در استان کرمان بیش از 6 هزار آبادی، حدود 700 روستای بالای 20 خانوار و یک هزار و 530 ‌دهیاری وجود دارد.

وی با تأکید به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی در توسعه فرهنگی کشور اظهار داشت: ترویج فرهنگ کتابخوانی و احداث کتابخانه مستلزم عزمی ملی و استانی است.

هاشمی به منظور عملیاتی کردن نقشه راه عمرانی نهاد کتابخانه‌ها، استفاده از فضاهای موجود در مناطق روستایی و برگزاری جلسه مشترک با معاونان برنامه‌ریزی و عمرانی استانداری به منظور اختصاص اعتباری معین برای احداث کتابخانه‌های عمومی روستایی را خواستار شد.

به گزارش فارس از دیگر مسائل مطرح شده در این جلسه‌ می‌توان به بررسی روستاهای هدف و مستعد از سوی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان برای ایجاد و راه‌اندازی کتابخانه روستایی و مکاتبه با فرمانداران و دهیاران سراسر استان کرمان از سوی دفتر امور روستایی استانداری کرمان برای تأکید بر امر کتاب و کتابخانه اشاره کرد.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول