اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت جامعة المصطفی العالمیه

نخستین دوره مسابقات دانش و مهارت تبلیغی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: نخستین دوره مسابقات بین‌المللی دانش و مهارت تبلیغی به همت جامعة المصطفی العالمیه در نمایندگی‌های این مرکز در شهرهای مختلف کشور برگزار می‌شود.

نخستین دوره مسابقات دانش و مهارت تبلیغی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مدیرکل امور دانش‌آموختگان و مبلغان جامعة‌ المصطفی العالمیه صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت‌های موجود در این مجموعه برای تبلیغ اظهار داشت: باید با فراهم کردن زیرساخت‌های مدیریتی و محتوایی در این زمینه از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه تبلیغ در خارج از کشور به فراهم کردن زیر‌ساخت‌های فقهی و محتوایی نیاز دارد، افزود: طلاب ما در جریان تبلیغ در کشورهای دیگر به مشکلات متعددی بر می‌خورند که برای حل کردن آن به انعطاف در برخی موارد فقهی نیاز است.

محسن معارفی ادامه داد: امروز در جامعة المصطفی ظرفیت فوق‌العاده‌ای برای تبلیغ در سراسر جهان وجود دارد که این ظرفیت به مدیریت صحیح برای کاربردی شدن نیاز دارد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دانش‌آموختگان جامعة المصطفی که از 90 کشور در این مجموعه در حال تحصیل هستند، به 200 زبان زنده دنیا صحبت می‌کنند که این موضوع ظرفیت فوق‌العاده‌ای برای تبلیغ در سراسر دنیا فراهم می‌کند.

مدیرکل امور دانش‌آموختگان و مبلغان جامعة‌ المصطفی العالمیه گفت: در اکثر ادیان الهی تبلیغ به عنوان یکی از اصول دینی مطرح شده است.

وی افزود: البته باید در نظر داشته باشیم، تبلیغ مبارزه نیست و صرفا انتقال پیام به اشخاصی است که از آن محروم بوده‌اند یا به درستی نتوانسته‌اند آن را درک کنند.

معارفی عنوان داشت: دین با فطرت افراد آمیخته شده از این رو اگر کسی بخواهد دین دیگران را تغییر دهد، باید گام به گام تفکر خود را در ذهن آن فرد جا بیندازد.

وی ادامه داد: عرصه تبلیغ در کشورهای خارجی، عرصه عظیمی است که تا به حال آسیب‌شناسی‌های لازم در زمینه آن صورت نگرفته و نقشه جامعی برای آن تدوین نشده است.

مدیرکل امور دانش‌آموختگان و مبلغان جامعة‌ المصطفی العالمیه ابراز داشت: در این راستا جامعة المصطفی العالمیه در نظر دارد مسابقاتی را به منظور ایجاد رقابت برای افزایش توانمندی‌های تبلیغی در طلاب برگزار کند.

وی افزود: این مسابقات با عنوان «نخستین مسابقات بین‌المللی دانش و مهارت تبلیغی» روز پنجشنبه، 11 اسفند در نمایندگی‌های جامعة المصطفی العالمیه در قم، مشهد، گرگان و اصفهان برگزار خواهد شد.

معارفی اظهار داشت: در این مسابقات هزار و 376 طلبه از بیش از 70 ملیت جهان شرکت خواهند کرد که حدود 400 نفر از طلاب خواهر جامعة المصطفی العالمیه هستند.

وی خاطرنشان کرد: این مسابقات در این دوره در محدوده طلاب داخل کشور برگزار می‌شود و در دوره‌های بعدی در نمایندگی‌های کشورهای مختلف نیز اجرا خواهد شد.

مدیرکل امور دانش‌آموختگان و مبلغان جامعة‌ المصطفی العالمیه گفت: این مسابقات در سه رشته فن خطابه، بیان احکام و مناظره برگزار خواهد شد که برای هر رشته در مرحله نخست، چهار کتاب معرفی شده است.

وی اضافه کرد: مرحله نخست به صورت کتبی برگزار می‌شود و پرسش‌نامه‌ها در آن با روش‌های نوین طراحی شده که سبب می‌شود نتایج در کمتر از یک هفته در دسترس باشد.

معارفی با اشاره به اینکه تبلیغ علاوه بر دانش به مهارت نیز نیاز دارد، گفت: در مرحله دوم این مسابقات که سال آینده برگزار می‌شود، مهارت تبلیغی دانش‌پژوهان مورد آزمون قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: تمام طلاب جامعة المصطفی العالمیه با این شرط که حداقل 70 واحد درسی را گذرانده باشند، می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول