اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان شمالی صورت می‌گیرد

فعالیت 12 مرکز علمی کاربردی در قالب نظام مهارت

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی گفت: 12 مرکز دانشگاهی علمی کاربردی این استان در قالب نظام مهارت فعالیت خواهند داشت.

فعالیت 12 مرکز علمی کاربردی در قالب نظام مهارت

حسین بابایان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با بیان اینکه نظام جامع مهارت و فناوری از سال آینده اجرا می‌شود، اظهار داشت: بر اساس این نظام تمام دانشگاه‌های علمی و کاربردی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در قالب نظام جامع مهارت و فناوری فعالیت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در این استان 12 مرکز دانشگاهی علمی و کاربردی، 10 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای و 160 مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای آزاد فعالیت دارند، گفت: این مراکز باید در قالب نظام جدید جامع مهارت و فناوری ساماندهی شوند.

بابایان با اشاره به اینکه اخیراً نیز برای هماهنگی مراکز علمی کاربردی، آموزش فنی و حرفه‌ای و مراکز فنی و حرفه‌ای همایشی با حضور معاون سازمان فنی و حرفه‌ای کشور برگزار شد، افزود: طی این نشست شرکت‌کنندگان با اهداف، مزایا و مراحل اجرایی تشکیل این نظام آشنا شدند.

وی در ادامه به دستاوردهای سفر ولی‌خانی معاون سازمان فنی و حرفه‌ای کشور به استان اشاره کرد و گفت: در این سفر نشست‌هایی با استاندار و مسئولان استان برگزار شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی با اشاره به اینکه افزایش 5 میلیارد ریال اعتبار به منظور تجهیز مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای توسط استان در سال جاری مصوب شد، اظهار داشت: با اختصاص این اعتبار، اعتبارات تجهیز مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای به امکانات روز طی امسال به 15 میلیارد ریال افزایش یافت.

وی همچنین اختصاص 500 میلیون ریال اعتبار به منظور تعمیرات مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای را از دیگر مصوبات این نشست عنوان کرد.

به گفته بابایان، در سفر معاون فنی و حرفه‌ای همچنین اختصاص اعتبارات به منظور راه اندازی سیستم ویدئو کنفرانس استان برای ارتباط با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به تصویب رسید.

وی با اشاره به ابراز رضایت معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و استاندار خراسان شمالی از فعالیت‌های اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان به خاطر توسعه آموزش‌ها اظهار امیدواری کرد تا با اختصاص اعتبارات مربوط به تجهیز مراکز، گام‌های بلندتری برای ارتقای سطح آموزش‌ها در استان برداشته شود.

خراسان شمالی با دارا بودن هفت شهرستان، 843 هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول