اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

افتخارآفرینی دانشجویان دانشگاه بیرجند

بیرجند سهمیه ورودی مسابقات مهارت آلمان را کسب کرد

خبرگزاری فارس: کسب سهمیه ورودی مسابقات جهانی مهارت آلمان در سال 2013 خبر خوش بود که در جشن مهندسی دانشگاه بیرجند اعلام شد.

بیرجند سهمیه ورودی مسابقات مهارت آلمان را کسب کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جشن مهندسی در دانشگاه بیرجند برگزار شد و انجمن‌های مختلف علمی افتخارات و دیدگاه‌ها خود را بیان کردند.

* ساخت پل ماکارونی در دانشگاه بیرجند

دستاوردهای انجمن علمی عمران شامل ساخت پل ماکارونی که از سال 86 آغاز شده است و توانستند بعد از آن هر سال این مسابقه را برگزار کنند، اعزام یک تیم به جنوب شرق کشور در دانشگاه سیستان و کسب مقام اول در سال 89 و نشریه علمی و گاهنامه علمی تخصصی عمران بود.

* کسب سهمیه ورودی مسابقات جهانی مهارت آلمان در سال 2013

دستاوردهای مرکز تحقیقات شهید نوربخش نیز شامل ساخت ربات کارگر که اسپانسر آن فنی و‌ حرفه‌ای خراسان جنوبی بود و وظیفه آن انبارداری و هاکی‌بازی است، کسب رتبه دوم در 12 دوره المپیاد مهارت کشور، کسب سهمیه ورودی مسابقات جهانی مهارت آلمان در سال 2013 بود.

* ساخت 3 رباط مسیریاب و یک رباط فنی‌یاب

همچنین دستاوردهای انجمن علمی الکترونیک و مخابرات هم تشریح شد که ساخت سه رباط مسیریاب و یک رباط فنی‌یاب، شرکت در مسابقات کشوری در اردبیل و کسب مقام دوم، شرکت در مسابقات رباتیک دانشگاه و کسب مقام دوم، همکاری در ساخت خودروی هیبریدی دانشگاه و کسب رتبه پنجم، مشارکت علمی دانشجویان در بزرگداشت دکتر شهریاری و کسب مقام اول از مهمترین این افتخارات بود.

* ساخت دستگاه تهویه معدن

دستاوردهای انجمن علمی معدن نیز شامل ماکت معدن رباط یا اوپن پیت، دستگاه تست‌بان سه نقطه‌ای، دستگاه تست هوک، فشارسنج حرارتی، مرطوب و معمولی، ساخت دستگاه تهویه معدن، دستگاه کشش سه محور، دستگاه کرنش‌سنج تک و سه محوره بود.

* برگزاری مسابقه پرنده‌های کاغذی در بیرجند

در ادامه دستاوردهای انجمن هوا فضا نیز تشریح شد که برگزاری مسابقه موشک‌های آبی برای نخستین بار در بیرجند، برگزاری مسابقه پرنده‌های کاغذی در بیرجند، برگزاری کلاس‌های فلوئنت، کسب مقام دوم در مسابقات ماشین‌های موشک‌های آبی در دانشگاه آزاد بیرجند از افتخارات این انجمن بود.

* شرکت در مسابقات کشوری ‌ای‌سی‌ام

انتشار پنج شماره نشریه بیت، برگزاری گفت‌وگوی تازه‌های فناوری با همکاری دانشگاه پیام نور، رونمایی از پروژه‌های دانشجویی، فرستادن دو گروه به مسابقات کشوری ای‌سی‌ام نیز از دستاوردهای انجمن علمی فناوری اطلاعات این دانشگاه بود.

* ثبت بیش از 30 اختراع توسط انجمن علمی مکانیک

طراحی و ساخت نخستین خودروی تمام هیبریدی سری موازی در کشور، تونل دود، کوره آفتابی، برگزاری همایش تست‌های غیر مجرب ان تی دی، شرکت تیم طراحی و ساخت انجمن در المپیاد ساخت و تولید دانشگاه فردوسی و کسب مقام سوم، تشکیل تیم مخترعین انجمن و ثبت بیش از 30 اختراع توسط اعضاء و برگزاری نوزدهمین کنفرانس مکانیک در اردیبهشت 90 هم از دستاوردهای انجمن علمی مکانیک این دانشگاه بود.

*بخش پایانی مشکلات انجمن‌ها علمی

اما از جمله مواردی که تمام انجمن‌های علمی دانشگاه بیرجند از آن شکایت داشتند، کمبود بودجه، کمبود امکانات آزمایشگاهی، نبود دستگاه‌های ژئو فیزیکی، عدم همکاری اساتید، ندادن بودجه از طرف حوزه فرهنگی و هنری و کمبود فضا بود که از طرف انجمن‌های علمی مطرح شد.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول