اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان خبر داد

ایجاد 86 هزار شغل در گیلان

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان از تحقق 97 درصدی اشتغال در این استان خبر داد و گفت: 86 هزار شغل از ابتدای سال جاری تا کنون در گیلان ایجاد شده است.

ایجاد 86 هزار شغل در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهدی سعادتی لحظاتی قبل در مراسم افتتاح 40 پروژه با حضور رئیس جمهور در گیلان اظهار داشت: سفر رئیس جمهور به گیلان گامی به طرف امید و توفیق استان میرزا کوچک جنگلی و آیت‌الله بهجت است.

وی به هشت هزار شهید گیلان اشاره کرد و افزود: آثار این بار معنوی در استان باران‌های نقره‌ای مشاهده می‌شود و مردم گیلان در هشتم دی سال 88 یک روز زودتر از دیگر استان‌ها به خیابان‌ها آمدند و از ولایت دفاع کردند.

سعادتی با بیان اینکه تلاش‌های بسیار گسترده‌ای در رونق مادی و پیشرفت استان در حال انجام است، تصریح کرد: تولید ناخالص استان که در سال‌های گذشته روبه تنازل بوده به 89 درصد افزایش یافته است.

استاندار گیلان احداث آب‌بندان‌های گیلان را دارای ارتقای 86 درصدی عنوان کرد و گفت: رشد مکانیزاسیون کشاورزی استان در حال حاضر به سه برابر افزایش یافته است.

وی با اشاره به افزایش عملکرد تولید برنج، خاطرنشان کرد: عملکرد تولید برنج به هشت تن در هکتار افزایش یافته که از اقدام‌های مناسب دولت در بخش کشاورزی است.

سعادتی برطرف شدن ممنوعیت صنعتی گیلان را از جمله تلاش‌ها در توسعه صنعتی استان معرفی کرد و ابراز داشت: ارزش کالاهای غیرنفتی استان به دو برابر قبل از دولت نهم افزایش یافته است.

استاندار گیلان وسعت شهرک‌های صنعتی استان قبل از دولت نهم و دهم را 700 هکتار اعلام کرد و بیان داشت: وسعت شهرک‌های صنعتی گیلان در حال حاضر به یک‌هزار و 900 هکتار افزایش یافته است.

وی به افتتاح 40 پروژه همزمان با حضور رئیس جمهور در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: بالغ بر 10 هزار میلیارد ریال برای اجرای این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری شده است.

سعادتی سهم گیلان از ایجاد اشتغال 2.5 میلیون نفری کشور را 90 هزار نفر برشمرد و اذعان داشت: تا کنون 86 هزار نفر شغل در استان ایجاد شده و 97 درصد تعهد اشتغالزایی انجام شده است.

استاندار گیلان کشف میدان گازی و نفت در دریای خزر را نویدبخش تحول در استان دانست و تصریح کرد: توسعه سریع‌تر سایت 400 هکتاری رودسر توجه بیشتر مجریان نفت و گاز را می‌طلبد.

وی ادامه داد: تکمیل راه‌آهن در دست ساخت رشت – قزوین و رشت به آستارا در ترانزیت کالا در کریدور شمال – جنوب بسیار مهم است.

سعادتی خواستار افزایش اعتبار و هدف‌گذاری اتمام پروژه‌های مورد انتظار شد و افزود: جمع‌آوری 10 میلیارد متر مکعب آب‌های استان مد نظر است و در صورت صلاحدید جمع‌آوری پنج میلیارد مترمکعب تا پایان برنامه پنجم در دستور کار قرار گیرد.

استاندار گیلان با اشاره به مشارکت 76.5 درصدی مردم گیلان در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: احداث 100 هزار مسکن مهر در استان در دستور کار قرار دارد که بیش از 17 هزار مسکن در مرکز استان در حال انجام است ضمن اینکه 52 هزار واحد مسکن مهر گیلان در حال به ثمر رسیدن است.

وی به احداث یک‌هزار واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری سه هزار میلیارد تومان در سال 90 و 91 اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر شاهد تحول و پیشرفت در گیلان هستیم.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول