اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام هیئت نظارت بر انتخابات خراسان شمالی:

گزارشی برای ابطال انتخابات در خراسان شمالی نداشتیم

خبرگزاری فارس: قائم مقام هیئت نظارت بر انتخابات خراسان شمالی گفت: گزارش تأثیرگذاری که بخواهد برای ابطال انتخابات وجود داشته باشد، به هیئت نظارت استان نداشتیم.

گزارشی برای ابطال انتخابات در خراسان شمالی نداشتیم

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، علی‌اکبر وحیدی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به روند انتخابات و تعداد آرای مأخوذه در حوزه‌های انتخابیه خراسان شمالی گفت: بر همین اساس در حوزه انتخابیه بجنورد تعداد کل آرای مأخوذه 237 هزار و 333 مورد بوده که از این تعداد 229 هزار و 233 آرای صحیح است.

وی همچنین تعداد برگه‌های رأی در حوزه انتخابیه شیروان را 75 هزار و 723 مورد عنوان کرد و افزود: از این تعداد 73 هزار و 929 مورد آرای صحیح است.

به گفته سخنگوی هیئت نظارت بر نهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اسفراین نیز مجموع آرای مأخوذه 70 هزار و 455 مورد بوده که از این تعداد 69 هزار و 820 برگه آرای صحیح است.

وی همچنین کل برگه‌های رأی در شهرستان فاروج را 23 هزار و 904 مورد عنوان کرد و افزود: از این تعداد 23 هزار و 603 مورد آرای صحیح است.

وحیدی همچنین با اشاره به میزان مشارکت مردم خراسان شمالی در انتخابات اظهار داشت: میزان مشارکت در استان 8/72 درصد بوده که در تمام حوزه‌های انتخابیه به جز فاروج درصد مشارکت در انتخابات نهم نسبت به مجلس هشتم افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: در شهرستان فاروج میزان مشارکت در این دوره انتخابات 18/69 بوده که میزان مشارکت در انتخابات مجلس هشتم 3/77 بوده است.

قائم مقام هیئت نظارت بر انتخابات خراسان شمالی همچنین بیشترین مشارکت در حوزه‌های انتخابیه خراسان شمالی را مربوط به اسفراین اعلام کرد و گفت: میزان مشارکت مردم این شهرستان در انتخابات این دوره 81/85 درصد بوده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه برای انتخابات مجلس نهم در خراسان شمالی 2 هزار و 717 ناظر شورای نگهبان و سرناظران مشارکت داشتند، افزود: این تعداد ناظر شورای نگهبان بر رأی‌گیری در 725 شعبه اخذ رأی خراسان شمالی نظارت کردند.

وحیدی با بیان اینکه هشت مورد از بازرسی‌های اعضای هیئت نظارت استان در انتخابات مجلس نهم گزارش ارائه شد، تصریح کرد: طی برگزاری تبلیغات انتخاباتی نیز 24 مورد گزارش توسط ناظران هیئت نظارت از ستادهای انتخاباتی حامیان، طرفداران به هیئت استان ارائه شد.

وی در مورد این گزارش‌ها اظهار داشت: البته گزارش تأثیرگذاری که بخواهد برای ابطال انتخابات تأثیر داشته باشد به هیئت نظارت استان نداشتیم.

قائم مقام هیئت نظارت بر انتخابات خراسان شمالی با بیان اینکه هیچ‌گونه شکایت تأثیرگذاری در مورد انتخابات مجلس نیز به هیئت نظارت خراسان شمالی نرسیده است، یادآور شد: شکایت یکی از کاندیداها در حوزه انتخابیه اسفراین شنیده شده لیکن احتمالاً از شورای نگهبان اقدام کرده باشد.

24 نامزد انتخاباتی برای مجلس نهم در استان شرکت داشتند.

خراسان شمالی دارای چهار کرسی در مجلس شورای اسلامی بوده و شهرستان فاروج به عنوان حوزه فرعی از قوچان در خراسان رضوی مشترکاً دارای یک نماینده است.

موسی‌الرضا ثروتی، قاسم جعفری از حوزه انتخابیه بجنورد، هادی قوامی از حوزه انتخابیه اسفراین و عبدالرضا عزیزی از حوزه انتخابیه شیروان و همچنین هادی شوشتری از حوزه انتخابیه فاروج و قوچان به عنوان منتخبان مردم به مجلس نهم راه یافتند.

انتهای پیام/و۱۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول