اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در میادین میوه و تره‌بار اصفهان انجام می‌شود

عرضه میوه نوروزی دولتی در نیمه دوم اسفند

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار اصفهان گفت: عرضه میوه و سیب از تاریخ 20 تا 25 اسفند سال جاری تا 15 فروردین سال آینده به صورت تمام وقت با عنوان میوه دولتی در اختیار شهروندان اصفهانی قرار می‌گیرد.

عرضه میوه نوروزی دولتی در نیمه دوم اسفند

ناصر اطرج امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت میوه  شب عید بیان داشت: در سال جاری دولت برای تهیه میوه ایام عید قراردادی با تعدادی از مباشران منعقد کرده که میوه‌هایی از قبیل سیب و پرتقال به موقع برای مصرف مردم عرضه شود.

وی ادامه داد: سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی شهری شهرداری اصفهان در زمینه تأمین میوه نوروزی همشهریان با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت نسبت به ذخیره‌سازی پرتقال تامسون شمال و سیب سمیرم به منظور توزیع بازارهای روز شهرداری اصفهان اقدام شده است.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار اصفهان افزود: این دو محصول با کیفیت مطلوب و قیمت مصوب دولت در ایام پایانی سال میان تاریخ 20 تا 25 اسفند سال جاری تا 15 فروردین سال آینده به صورت تمام وقت با عنوان میوه دولتی در اختیار شهروندان اصفهانی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به قیمت این دو میوه اضافه کرد: عرضه سیب و پرتقال به قیمت نرخ دولتی و با مقداری افزایش یارانه با قیمتی پایین‌تر از قیمت بازار به فروش می‌رسد.

اطرج تصریح کرد: در بازارهای روز سازمان میادین به غیر از دو نوع میوه دولتی از قبیل سیب و پرتقال انواع دیگر میوه با کیفیت بسیار مطلوب و قیمت حداقل 15 تا 20 درصد پایین‌تر از نرخ سطح شهر در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار این رسانه در زمینه عدم کمبود میوه برای شب عید اظهار داشت: اگر واردات میوه‌ ادامه پیدا کرده و به اصفهان نیز ارسال شود، کمبود میوه به مناسبت این شب‌ها احساس نمی‌شود.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار اصفهان ادامه داد: یک سری از میوه‌ها از قبیل خیار به دلیل سرمازدگی ممکن است کمیاب شده و ناخواسته قیمت آن نیز افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به نظارت‌ بر قیمت میوه گفت: نظارت بر میوه‌هایی که در بازار میوه عرضه می‌شود توسط اتحادیه میوه و تره‌بار، بازرسان مجمع امور صنفی و بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان انجام می‌شود.

اطرج با اشاره به نظارت بر بازار آزاد میوه بیان داشت: نظارت بر بازار آزاد میوه نیز برعهده مجمع امور صنفی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه خرده‌فروشان میوه است.

وی با اشاره به سودجویان میوه اظهار داشت: در روزهای اخیر افراد سودجویی میوه‌های خود را در سردخانه‌ها به فروش می‌رسانند که این اقدامی است برای ایجاد بازار سیاه میوه که بازرسان مجمع امور صنفی و بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت باید از اقدامات آنها جلوگیری کند.

به گزارش فارس، نشانی بازارهای روز شهرداری اصفهان و محل توزیع میوه نوروزی به این قرار است:

- بازار ولیعصر: بزرگراه شهید میثمی، حد فاصل شهرک‌های مسکونی ولیعصر و امیریه

- بازار روز تمدن: انتهای خیابان معراج، جنب پل تمدن

- بازار روز حجت: خیابان مسجد سید، رو به ‌روی خیابان پنجم رمضان

- بازار روز کوثر1 : خیابان کاوه، بعد از سه‌راه ملک شهر، رو به ‌روی کلانتری 19

- بازار روز کوثر 2: سپاهان‌شهر، بلوار غدیر، خیابان فاتح

- بازار روز کوثر 3: خیابان فیض، خیابان شهید کیانی

- بازار روز کوثر 4: خیابان زینبیه، بعد از چهارراه عاشق اصفهانی، جنب شهرداری منطقه 14

- بازار روز کوثر 5: خیابان جی، خیابان همدانیان، بعد از پایانه مسافربری جی

- بازار روز گیاهان دارویی( عرضه میوه ): خیابان پروین دوم، مقابل فروشگاه رفاه

- بازار روز سروش: انتهای خیابان سروش، بعد از مسجد مصلا

- بازار عرضه میوه نوروزی: سه‌راه صمدیه، نبش اتوبان خرم و خیام

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول