اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر صنایع کشاورزی جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد

تولید آبمیوه ذغال‌اخته و صادرات آن به خارج از کشور

خبرگزاری فارس: مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از تولید آبمیوه ذغال‌اخته در استان برای تامین نیاز صنایع برای ورود به بازارهای جهانی در مرند خبر داد.

تولید آبمیوه ذغال‌اخته و صادرات آن به خارج از کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ایاز برنو صبح امروز در بازدید از کارخانه‌های فرآوری شهرستان مرند با اشاره به اینکه مجتمع تولید آبمیوه وابسته به بخش خصوصی که هم‌اینک با تولید انواع آبمیوه و نکتار هلو، آلبالو، سیب، پرتغال، زردآلو، انبه و آناناس را در خط تولید خود دارد، اظهار کرد: با قرار دادن تولید آبمیوه و نکتار ذغال‌اخته، علاوه بر تنوع بخشی به محصولات تولیدی خود، همچنین در راستای ایجاد ارتقا سلامت مصرف‌کنندگان محصولات تولیدی خود و پاسخ مثبت به نیاز بازارهای منطقه‌ای و جهانی، این اهداف را عملی کرد.

وی با اشاره به حمایت مستقیم سازمان از تولیدکنندگان زیربخش‌های مختلف کشاورزی و همچنین صاحبان صنایع تبدیلی و فرآوری این بخش مهم اقتصاد کشور در استان افزود: محل رویش درختان این میوه در جهان، اروپا، آسیا، ارمنستان و مناطقی از قفقاز و ایران است که شهرستان کلیبر با تولید سالانه 560 تن محصول ذغال‌اخته، از مناطق تولید عمده این محصول در کشور محسوب می‌شود.

برنو با اشاره به عدم عرضه ذغال‌اخته در بسته‌بندی‌های مناسب، نبود تحقیقات موثر در رابطه با این محصول و عدم فرآوری آن تا به حال در استان گفت: با توجه به عدم شناخت جامعه از این محصول بسیار با ارزش، زمینه برای مصرف آن در استان فراهم نبوده به گونه‌ای که، درخواست آن به صورت آبمیوه و نکتار در خارج از کشور، بیشتر از داخل مرزها و بازارهای مصرف آن است.

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به اهمیت صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی در افزایش درآمد تولیدکنندگان و ارزش افزوده محصولات کشاورزی گفت: این مدیریت با هماهنگی مدیریت باغبانی و بخش خصوصی زمینه را برای توسعه کشت باغات مثمر با تولید میوه‌های مورد نیاز کارخانجات فرآوری و بسته‌بندی، بر اساس ذائقه مصرف‌کنندگان داخلی و خارجی توسعه خواهد داد تا علاوه بر تامین نیاز کارخانجات فرآوری و بسته‌بندی موجب ایجاد اشتغال در استان فراهم شود.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول