اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی

چیپس میوه‌جات به بازار میِ‌آید

خبرگزاری فارس:‌ رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از راه‌اندازی نخستین و بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین واحد تولید چیپس انواع میوه‌جات در شهرک صنعتی شهرستان مرند در سه ماهه نخست سال آتی خبر داد.

چیپس میوه‌جات به بازار میِ‌آید

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند،

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از راه‌اندازی نخستین و بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین واحد تولید چیپس انواع میوه‌جات در شهرک صنعتی شهرستان مرند در سه ماهه نخست سال آتی خبر داد.

 

مسعود محمدیان صبح امروز در بازدید از مراحل پایانی ساخت این واحد پیشرفته در شهرستان مرند گفت: توجه و پاسخگویی صحیح به ذائقه مصرف‌کنندگان، تولیدکنندگان و فرآوری‌کنندگان محصولات کشاورزی و همچنین افزایش کمی و کیفی محصول در کنار مدیریت مناسب و بهینه هزینه‌های تولید و توزیع، صنعت مهم فرآوری محصولات بخش کشاورزی را در شرایط مناسب توسعه در سال‌های آتی قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه کارخانه تولید چیپس انواع میوه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و همچنین تزریق تسهیلات بانکی، با برآورد هزینه ریالی به مبلغ  9 میلیارد و 500 میلیون ریال، در شهرک صنعتی شهرستان مرند در حال احداث بوده و به زودی بهره‌برداری از آن آغاز خواهد شد، اظهار کرد: توجه تولیدکنندگان به نیازهای بازار مصرف در کشور و مراکز مقصد محصول صادر شده با پاسخگویی صحیح به آن، خواهد توانست اهداف توسعه‌ای را برآورده کند.

محمدیان در این بازدید همچنین به لزوم تنوع بخشی بیشتر به محصولات تولیدی برای ورود هر چه مطمئن‌تر به بازارهای منطقه‌ای و جهانی با ایجاد قابلیت‌های لازم در صنعت در امکان رقابت با شرکت‌های دیگر حاضر در بازار گفت: این کارخانه، با تولید سالانه 25 هزار تن چیپس انواع میوه‌ها، فعالیت خود را آغاز و به صورت مستقیم برای 30 نفر از اهالی بومی منطقه اشتغال دائم مولد ایجاد خواهد کرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به بهره‌گیری این کارخانه تولید محصول چیپس از فناوری روز دنیا گفت: نبود و کمبود تولید این محصول تاکنون در استان و کشور و همچنین عدم استفاده این کارخانه از مواد نگهدارنده شیمیایی و در کنار آن، ماندگاری یک ساله محصول تولیدی، شرایط مناسبی را در تولید، توزیع با دقت در تنوع بخشی به تولید برای نفوذ بیشتر و ماندگاری در بازار، در اختیار این کارخانه قرار می‌دهد.

محمدیان با اظهار اینکه حمایت مستقیم و غیرمستقیم از تولیدکنندگان بخش‌های مختلف کشاورزی به عنوان وظیفه اصلی توسط سازمان جهادکشاورزی با دقت هرچه بیشتر دنبال می‌شود، افزود: وجود و توسعه و استمرار تولید محصول توسط مراکز فرآوری، ارزش افزوده تولیدات کشاورزی در مناطق مختلف استان را در موقعیت بهتری قرار داده و علاوه بر پاسخ‌دهی مناسب به بازارهای مصرف داخلی، صدور به کشورهای دیگر را با هدف ورود ارز و گسترش و توسعه بیشتر زیرساخت‌های کشاورزی می‌تواند به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول