اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نامزد نهمین دوره انتخابات مجلس:

شیراز مقصد گردشگری نشده، گذرگاه گردشگری شده است

خبرگزاری فارس: نامزد نهمین دوره انتخابات مجلس گفت: با این همه ظرفیت تاریخی و فرهنگی هنوز شیراز مقصد گردشگری نیست بلکه گذرگاه گردشگری است.

شیراز مقصد گردشگری نشده، گذرگاه گردشگری شده است

 به گزارش خبرگزاری  فارس از شیراز، محمد علی شیخی ظهر امروز در جمع تعدادی از صنعتگران استان فارس  اظهار داشت: صنعتگران باید خود را در روند قانون‌گذاری شریک بدانند چراکه به اعتقاد من تنها راهگشای مسائل اقتصادی بخش خصوصی است.

نامزد نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: طرح‌ها و فوریت قانونی کردن آنها نیاز دارد تا از تجربه و تخصص فعالان آن عرصه استفاده کند که این ارتباط تاکنون وجود نداشته است، اگر چه ضرورت آن احساس می‌شود.

وی یکی از دلایل عدم موفقیت این استان را در بخش صنعت نبود تصمیم‌گیری و محورسازی دانست و افزود: تاکنون ویژگی‌های شهر مشخص نشده و وظایف تعریف‌شده‌ای نیز در این راستا برای افراد در نظر گرفته نشده است.

شیخی گفت: در فارس ظرفیت‌های نهفته و بی‌شماری وجود دارد که به دلیل نبود دلسوز برای آن عقیم مانده است.

از بنیانگذاران سپاه پاسداران در استان فارس افزود: در حال حاضر مرکزیت شهر شیراز صرف پاساژ تجاری‌سازی شده است در حالی که ما ظرفیت‌های گردشگری و اقتصادی و...بسیاری داریم و هنوز از آنها استفاده نکرده‌ایم.

وی گفت: من مخالف تجاری‌سازی نیستم اما نباید اجازه داد با ساخت پاساژهای تجاری و فروش اجناس چینی بازار وکیل به عنوان یک گنج بزرگ فراموش شود چراکه این بازار سند افتخار شیراز است.

این نامزد انتخاباتی جبهه متحد اصولگرایان شیراز افزود: نبود استاندار بومی، عدم نفوذ در سطوح تصمیم‌گیری‌های کلان کشور و فصل‌الخطاب قرار ندادن نماینده ولی فقیه در فارس، باعث شده است تا این استان با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم کند.

شیخی تصریح کرد: جایگاه نماینده ولی فقیه در فارس باید به عنوان فصل‌الخطاب قرار گیرد تا بسیاری از مشکلات حل شده و بلاتکلیفی‌ها تمام شوند.

وی ادامه داد: استاندار غیربومی تا بخواهد ظرفیت‌های فارس را بشناسد مدت خدمتش تمام شده است.

عضو جبهه متحد اصولگرایان در ادامه تصریح کرد: برخی مدیران گویا در دار‌الخلافه هستند و به هیچ عنوان حاضر نیستند پست خود را ترک کرده و آن را به بخش خصوصی واگذار کنند.

شیخی با اشاره به ظرفیت‌های عظیم گردشگری و تاریخی در شیراز بیان کرد: با این همه ظرفیت در عرصه فرهنگی و تاریخی، شیراز هنوز مقصد گردشگری نیست بلکه گذرگاه گردشگری است.

وی با بیان اینکه فارس نه تنها در کشور بلکه در خاورمیانه باید به عنوان مقصد گردشگری شناخته شود گفت: فارس در این عرصه به واقع مظلوم واقع شده است و حق شهر شیراز نیست که مقصد گردشگری نباشد.

کاندیدای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال یکی از صنعتگران که از بازدارندگی برخی قوانین سخن گفت ضمن تأکید بر اصلاح این قوانین بیان کرد: اگر همین قوانین در تمام کشور حاکم نیست پس چرا در استان‌های دیگر شاهد موفقیت هستیم اما در فارس موفقیت به چشم نمی‌خورد.

انتهای پیام/غ10/گ2000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول