اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 10 ماه گذشته

41 هزار و 977 مورد ازدواج در اصفهان رخ داده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل سازمان ثبت احوال استان اصفهان گفت: 41 هزار و 977 مورد ازدواج در این مدت 10 ماه سال جاری رخ داده است.

41 هزار و 977 مورد ازدواج در اصفهان رخ داده است

محمود علی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به آخرین آمار وقایع چهارگانه حیاتی در اصفهان پرداخت و اظهار داشت: در طی 10 ماهه گذشته 63 هزار و 43 مورد ولادت در اصفهان رخ داده است.

وی افزود: در همین مدت مشابه 21 هزار و 844 مورد در اصفهان فوت کرده‌اند که در مقایسه با میزان مرگ و میر، ولادت در اصفهان در این مدت روند رو به رشدی را داشته است.

مدیرکل سازمان ثبت احوال استان اصفهان تصریح کرد: 41 هزار و 977 مورد ازدواج در این مدت 10 ماه رخ داده است که 6 هزار و 939 مورد طلاق در این سازمان ثبت شده است.

وی با اشاره به نسبت ثبت ازدواج به طلاق در 10 ماه سال جاری گفت: به ازای هر 6.5 درصد ازدواج در اصفهان یک مورد طلاق گزارش شده است.

علی‌پور در ادامه صحبت‌های خود به فراوانی متولدین دختر و پسر در اصفهان اشاره کرد و بیان داشت: فاطمه، زهرا، ستایش، هستی و نازنین‌زهرا از جمله اسامی هستند که در اصفهان بیشترین فراوانی در بین متولدین دختر در را اصفهان داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های تلویزیونی و نیز شبکه‌های ماهواره‌ای در نام‌گذاری فرزندان تأثیرگذار است، ادامه داد: رها نام جدیدی است که اخیراً در ثبت احوال متقاضی زیادی پیدا کرده است.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان هم‌چنین اسامی امیرعلی، امیرحسین، علی، ابوالفضل و مهدی را بیشترین فراوانی نام پسر در اصفهان برشمرد.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول