اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ثبت احوال سربیشه:

امسال 600 نوزاد در سربیشه‌ متولد شده‌اند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ثبت احوال شهرستان سربیشه گفت: در 9 ماه امسال در شهرستان سربیشه 602 واقعه ولادت به ثبت رسیده است.

امسال 600 نوزاد در سربیشه‌ متولد شده‌اند
محمد رضا دهقانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند با بیان اینکه در هفته ثبت احوال امسال برنامه‌های خوبی اجرا شد، اظهار داشت: پوشش اخبار این هفته در رسانه‌ها نمود بالایی داشت.
وی با بیان اینکه 602 واقعه ولادت در 9 ماه امسال در این شهرستان ثبت شده که از این تعداد 556 واقعه در مهلت قانونی به ثبت رسیده است، ادامه داد: تعداد ۱۶۵ واقعه وفات نیز در ۹ ماه سال جاری ثبت شده که از این تعداد ۱۵۵ واقعه در مهلت قانونی به ثبت رسیده است.
رئیس اداره ثبت احوال شهرستان سربیشه با اشاره به اینکه در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل وقایع ولادت در این شهرستان رشد چشمگیری نداشته و وقایع وفات حدود 11 درصد رشد داشته است، تصریح کرد: به دلیل عدم وجود دفتر ازدواج و طلاق در شهرستان سربیشه آماری از این وقایع در دسترس نیست.
دهقانی ادامه داد: از کل وقایع ولادت ثبت شده 179 مورد مربوط به مناطق شهری و 424 مورد مربوط به مناطق روستایی بوده و از مجموع وفات‌های ثبتی 43 مورد در مناطق شهری و 140 مورد در مناطق روستایی رخ داده است.
وی در زمینه انتخاب نام برای نوزادان گفت: اعتقادات مذهبی و علاقه مردم به ائمه اطهار(ع)، عوامل اجتماعی از قبیل سریال‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی و رسانه‌های گروهی در انتخاب نام نوزادان توسط والدین بسیار موثر است.
رئیس اداره ثبت احوال شهرستان سربیشه افزود: بیشترین نام‌های انتخاب شده در این شهرستان در 9 ماه امسال برای پسران ابوالفضل، امیرعلی و امیرحسین و برای دختران فاطمه، زهرا و فاطمه‌زهرا بوده است.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول