اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان خدابنده خبر داد

کمک هزینه ازدواج 1.5 میلیاردی به مددجویان قیداری

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان خدابنده گفت: در 11 ماهه سال جاری 1.5 میلیارد ریال کمک هزینه ازدواج به مددجویان قیداری پرداخت شده است.

کمک هزینه ازدواج 1.5 میلیاردی به مددجویان قیداری

علی ملکی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان خدابنده در راستای ترویج فرهنگ ازدواج آسان برنامه‌ها و طرح‌های مختلفی را انجام داده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: در 11 ماهه سال جاری 192 مورد کمک هزینه ازدواج به مددجویان زیر پوشش کمیته امداد شهرستان خدابنده پرداخت شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه در 11 ماهه سال جاری 135 مورد کمک هزینه خرید جهیزیه به نوعروسان زنجانی پرداخت شده است، افزود: مبلغ کمک هزینه پرداخت شده برای هر نوعروس 10 میلیون ریال است.

وی میزان کمک هزینه پرداختی در زمینه تامین جهیزیه نوعروسان زنجانی را در 11 ماه سال جاری یک میلیارد و 350 میلیون ریال عنوان کرد.

ملکی همچنین از پرداخت 50 مورد هدیه ازدواج به دامادهای زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان خدابنده خبر داد و گفت: مبلغی که در این زمینه به هر یک فرزندان ذکور امداد پرداخت شده است، 2 میلیون ریال است.

وی همچنین از پرداخت کمک هزینه خرید جهیزیه به زنان مددجوی بی‌سرپرست و مطلقه خبر داد و گفت: به منظور تشویق این گروه به ازدواج در 11 ماهه دو مورد کمک هزینه ازدواج به این گروه از افراد پرداخت شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان خدابنده اذعان داشت: در مجموع در 11 ماهه سال جاری یک میلیارد و 480 میلیون ریال کمک هزینه در بحث ازدواج به مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان خدابنده پرداخت شده است.

وی در ادامه با اشاره به آموزش دختران در سن ازدواج اضافه کرد: مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) آموزش‌های مربوط به ازدواج را از سن 14 سالگی برای دختران آغاز می‌کنند.

ملکی گفت: آموزش‌های این گروه از افراد به صورت چهره به چهره صورت می‌گیرد.

وی همچنین با اشاره به آموزش‌های در حین ازدواج امداد اضافه کرد: این آموزش‌ها نیز توسط مسئولان اداره بهداشت و پس از ارائه عقدنامه از سوی زوج‌ها صورت می‌گیرد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان خدابنده در ادامه با اشاره به آموزش‌های بعد از ازدواج مددجویان توسط مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان خدابنده اضافه کرد: این آموزش‌ها نیز برای آموزش مهارت‌های زندگی و تنظیم خانواده ارائه می‌شود.

وی همچنین با اشاره به مشاوره‌های فردی و گروهی مددجویان زیر پوشش کمیته امداد شهرستان خدابنده افزود: اقداماتی که مسئولان امداد در زمینه آموزش‌های ازدواج و پرداخت کمک هزینه ازدواج انجام می‌دهند، در راستای ترویج فرهنگ ازدواج آسان در بین مددجویان است.

ملکی با اشاره به سرفصل‌های مختلف کمیته امداد برای ارائه خدمت به مددجویان زیر پوشش این نهاد افزود: ایجاد اشتغال برای مددجویان زیر پوشش این نهاد پس از ازدواج از جمله اقداماتی است که مسئولان این نهاد ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول